ftp inloggen hoe doe ik dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinalda

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hallo allemaal als eerste moet ik bekennen dat ik een leek ben op computer gebied.
Maar omdat mijn 14 jarige dochter problemen heeft met haar website probeer ik toch met hulp om haar weer blij te maken zodat ze weer op haar website kan om het bij te werken.
Haar website is http://www.karate-kimberly.nl en al enige tijd kan ze niet meer in het beheer komen.
Nu is mij aangeraden om bij ftp in te loggen en htaccess te bekijken maar weet eerlijk gezegt niet hoe ik dat doen moet :o
Ik heb van diegene die de website gemaakt heeft voor mijn dochter de gegevens gekregen zoals :
ftp:www.karate-kimberly.nl
login:karate-kimberly@karate-kimberly.nl
en een wachtwoord

Voorheen hielp deze website maker mijn dochter altijd met de problemen maar i.v.m het samen gaan met een ander bedrijf heeft hij geen tijd meer voor haar helaas:confused:

alvast bedankt

Je hebt al in kunnen loggen?

Zo ja, wat zie je daar dan? Staat er een mapje "beheer"?

Misschien is het een simpele fout:
het moet zijn:
ftp://www.karate-kimberly.nl

Probeer eens om te zien of er dan wat te zien is in je browser.

EDIT: Ik zie met het inkloppen van bovenstaande direct enkele documenten, dus dit lijkt allemaal correct
EDIT2: Je moet gebruikersnaam + wachtwoord even in de aanroep onderbrengen.

ftp://karate-kimberly@karate-kimberly.nl:WACHTWOORD@www.karate-kimberly.nl

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tha Devil djw voor je hulp:thumb:
Helaas lukt het ook niet om in te kunnen loggen krijg steeds de melding :

kan geen toegang tot deze map krijgen.
Controleer of u bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map heeft.

We weten zeker dat we de juiste login enzz.. gebruiken.

Probeer het eens met de gebruikersnaam zonder @karate-kimberly.nl ?

Vraag anders de exacte gegevens eens aan de persoon die de website gemaakt heeft. :)

Dnties bedankt voor je hulp:thumb:
als ik jou link open zie ik een mapje met daaron geschreven mail een plaatje met de tekst crase en chantal en een mapje met temp 2342 htm

Probeer het eens met de gebruikersnaam zonder @karate-kimberly.nl ?

Vraag anders de exacte gegevens eens aan de persoon die de website gemaakt heeft. :)

Djw voor je hulp:thumb:]
ik heb de exacte gegevens gekregen van diegene die de website gemaakt heeft kon er altijd opkomen maar de laatste weken ineens niet meer.
Heb dit probleem ook al meerdere keren aan de maker gevraagd maar krijg geen enkele reactie meer van hem en ik vind het zo sneu voor mijn dochter die zit nu met een website waar ze niks meer mee kan doen.
Ga nu eerst even proberen om in te loggen zonder @karate-kimberly.nl mischien dat het dan lukken gaat thx.

het moet zijn:

EDIT: Ik zie met het inkloppen van bovenstaande direct enkele documenten, dus dit lijkt allemaal correct

Tijs.

oke dit ga ik ook eens even proberen wie weet thx :thumb:

het moet zijn:

Tijs.

Helaas blijf ik hetzelfde probleem houden :omaar kan ook zijn dat ik het niet helemaal juist doe mischien?

Lijkt mij van niet, maar vervelend is dat er een '@' voorkomt in de gebruikersnaam voor de ftp-site.. Misschien conflicteert dat met de @www.karate-kimberly.nl waar de regel mee eindigt.

Ik geef hieronder het normale format voor automatisch inloggen op een FTP-server via een URL-link:

ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ftp-site

Ik neem aan dat je wel die ':' (=dubbele punt-teken) hebt gebruikt in je pogingen? In de url die ik je gaf hoefde je alleen het woord WACHTWOORD te vervangen door het wachtwoord dat je van die man gekregen had.

Ben je er zeker van dat je aanroep voldeed aan het format, maar het werkt toch niet, dan zou ik een echt ftp-programma proberen, zoals FileZilla of CoreFTP LE 2.1 : free version

EDIT: Het zou ook kunnen zijn dat de inlognaam gewoon karate-kimberly is ipv. karate-kimberly@karate-kimberly.nl

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey,

Probeer het anders eens via het gratis programma Net2FTP te doen.
Met dit programma kun je gratis en veilig inloggen op de FTP server en kan je de bestanden bijwerken/verwijderen/maken, enz. die op de server staan.
Ga als volgt te werkt:

- Ga naar www.01ftp.com
- Vul bij FTP Server ftp://karate-kimberly.nl
- Vul bij gebruikersnaam de juiste gebruikersnaam in
- Vul bij Wachtwoord de juiste wachtwoord in
- Klik op Login. De velden die ik niet genoemd heb kun je gewoon leeg laten.
- Als het goed is komt er nu een lijst met bestanden tevoorschijn. Je bent nu in de FTP. Je kunt nu je bestanden bijwerken enz.

Hoop dat het je lukt!

Groetjes,
Robert

ik denk dat je en ander probleem hebt!!

als ik bij foto's kijk zie ik dit:

linuXploit_crew

HACK IS NOT A CRIME IS BREAKING YOUR "SECURITY"

ik krijg het idee dat de site is gehacked ofzo.

ik neem aan dat je dochter dat niet zelf neerzet of wel?

ik denk dat je en ander probleem hebt!!

als ik bij foto's kijk zie ik dit:

linuXploit_crew

HACK IS NOT A CRIME IS BREAKING YOUR "SECURITY"

ik krijg het idee dat de site is gehacked ofzo.

ik neem aan dat je dochter dat niet zelf neerzet of wel?

Inderdaad! Net even gekeken, en het staat zo op de website.

Tsja, dat kan natuurlijk ook een verklaring zijn waarom je er niet in komt, maar probeer het wel even m.b.v. de aangedragen ftp-(programma-)mogelijkheden.
Zoals de Teletubbies altijd zeggen: Uh Oh.... :shocked:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de hulp :thumb:nee idd mijn dochter heeft dat zelf niet in de foto pagina gezet we hadden het vanavond ook gezien maar hadden geen idee dat dit het probleem kon zijn.
Helaas zijn wij niet zo handig met deze dingen dus zou ook niet weten hoe ik deze site weer goed kan krijgen.
Ik ga nu eerst eens de tip van robbietjuh proberen mischien is er nog hoop:confused:
In iedergeval ben ik blij dat jullie moeite voor ons hebben willen doen :thumb::thumb:

Lijkt mij van niet, maar vervelend is dat er een '@' voorkomt in de gebruikersnaam voor de ftp-site.. Misschien conflicteert dat met de @www.karate-kimberly.nl waar de regel mee eindigt.

Ik geef hieronder het normale format voor automatisch inloggen op een FTP-server via een URL-link:

Ik neem aan dat je wel die ':' (=dubbele punt-teken) hebt gebruikt in je pogingen? In de url die ik je gaf hoefde je alleen het woord WACHTWOORD te vervangen door het wachtwoord dat je van die man gekregen had.

Ben je er zeker van dat je aanroep voldeed aan het format, maar het werkt toch niet, dan zou ik een echt ftp-programma proberen, zoals FileZilla of CoreFTP LE 2.1 : free version

EDIT: Het zou ook kunnen zijn dat de inlognaam gewoon karate-kimberly is ipv. karate-kimberly@karate-kimberly.nl

Tijs.

djw voor je antwoord ik ga dit nu even proberen

Hey,

Probeer het anders eens via het gratis programma Net2FTP te doen.
Met dit programma kun je gratis en veilig inloggen op de FTP server en kan je de bestanden bijwerken/verwijderen/maken, enz. die op de server staan.
Ga als volgt te werkt:

- Ga naar www.01ftp.com
- Vul bij FTP Server ftp://karate-kimberly.nl
- Vul bij gebruikersnaam de juiste gebruikersnaam in
- Vul bij Wachtwoord de juiste wachtwoord in
- Klik op Login. De velden die ik niet genoemd heb kun je gewoon leeg laten.
- Als het goed is komt er nu een lijst met bestanden tevoorschijn. Je bent nu in de FTP. Je kunt nu je bestanden bijwerken enz.

Hoop dat het je lukt!

Groetjes,
Robert

helaas wilde dit ook niet lukken heb het een paar x gedaan maar krijg steeds te zien :

Warning: ftp_connect() [function.ftp-connect]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/ftp01/public_html/includes/filesystem.inc.php on line 53

An error has occured
Unable to connect to FTP server ftpwww.karate-kimberly.nl on port 21.

Are you sure this is the address of the FTP server? This is often different from that of the HTTP (web) server. Please contact your ISP helpdesk or system administrator for help.

In ieder geval bedankt voor je hulp:thumb:

Tijs.

Heb het precies zo gedaan als jij voor hebt gedaan maar dit lukt helaas ook niet :confused:
Vind het erg fijn hoe goed jullie mij proberen te helpen ben jullie daar erg dankbaar voor :thumb:
Ben toch bang nu dat de site is gehacked zou verder niet weten hoe ik daar achter kan komen of wat ik daar aan zou kunnen doen heb jij mischien nog een idee?
sorry voor het ongemak:o

Tsja, als de site gehackt is, dan zul je toch weer contact moeten zoeken met de 'beheerder' van de server waar de site op draait.
Probleem voor jou is dat je daar blijkbaar momenteel geen voet tussen de deur krijgt, dus maar blijven proberen, vrees ik.

Alternatief is om ergens anders de hosting van de website te regelen, en dan het domein karate-kimberly.nl te laten verwijzen naar die nieuwe website/hosting. Als je zelf volledige toegang hebt tot het karate-kimberly.nl domein (d.m.v. DNS-toegang), dan kun je zelf de www ingang laten verwijzen naar die nieuwe hosting. Dit kan natuurlijk alleen als je zelf de domeinnaam karate-kimberly.nl in beheer en eigendom hebt.

De huidige informatie over dit domein geeft het volgend weer:
Domain name:
karate-kimberly.nl

Status: active

Registrant:
MIL001449-ELICO
Millipede
Asselsestraat 52
7311EN APELDOORN
Netherlands

Administrative contact:
OLT000407-ELICO
JJC Olthof
+31 (0)555221470
postmaster@millipede.nl

Registrar:
Elicom
Loohorst 2
7207BM ZUTPHEN
Netherlands

Technical contact(s):
ELI000730-ELICO
A. Elings
+31 (0)575570471
sidn@elicom.nl

OLT000407-ELICO
JJC Olthof
+31 (0)555221470
postmaster@millipede.nl

Domain nameservers:
ns3.elicom-webhosting.nl
ns4.elicom-webhosting.nl

Date registered: 28-02-2006
Record last updated: 03-10-2008

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tsja, als de site gehackt is, dan zul je toch weer contact moeten zoeken met de 'beheerder' van de server waar de site op draait.
Probleem voor jou is dat je daar blijkbaar momenteel geen voet tussen de deur krijgt, dus maar blijven proberen, vrees ik.

Alternatief is om ergens anders de hosting van de website te regelen, en dan het domein karate-kimberly.nl te laten verwijzen naar die nieuwe website/hosting. Als je zelf volledige toegang hebt tot het karate-kimberly.nl domein (d.m.v. DNS-toegang), dan kun je zelf de www ingang laten verwijzen naar die nieuwe hosting. Dit kan natuurlijk alleen als je zelf de domeinnaam karate-kimberly.nl in beheer en eigendom hebt.

De huidige informatie over dit domein geeft het volgend weer:

Tijs.

Bedankt ik zal maandag nogmaals proberen om contact te zoeken met de beheerder van de server.
Vind het ook erg jammer dat ik geen enkele reactie van ze terug krijg,als het om mezelf ging had ik gedacht laat maar zitten maar het is nu voor mijn dochter die erg blij was met haar website en ze baald verschrikkelijk dat ze het niet meer bij kan houden.
Nog een laatste vraag diegene die de website heeft gemaakt heeft deze weer gehost ergens anders bij wie moet ik nu zijn ?bij diegene die de website gemaakt heeft of bij hostus (waar de website onder gebracht is)
Alvast bedankt

Voor problemen met de server (vanwege het gehackt zijn etc.) moet je bij de nieuwe hoster van de website zijn (Hostus volgens jouw vorige posting). Misschien kunnen ze je dan ook helpen met ftp-toegang! :)

Als je besluit de website elders te hosten, dan zul je voor vragen over het omzetten van de www-ingang van karate-kimberly.nl naar die nieuwe hosting moeten zijn bij de Administrative contact of Technical contact voor het domein die ik in mijn vorige posting genoemd heb.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan