FTP Maken Planet internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjenlodder

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,
Ik heb al meerdere malen geprobeerd om een FTP Server te maken, maar het is nog nooit gelukt dat mensen van buitenaf toegan krijgen.
Ik heb al veel tutorials gebruikt die op het internet staan maar niets werkte.
Het probleem was steeds dat ik op me eigen computer wel verbinding kreeg maar van buitenaf niemand.
Ik wil dus van een gedeelte van me harde schrijf een FTP maken.
Ik heb zelf Windows XP Pro SP2 en een gedeelt netwerk.
Wij hebben verbinding met Planet Internet (via Experiabox)
Ikzelf heb GEEN eigen website.

Als iemand hier antwoord op weet, hoor ik het graag.

GR Arjen

De meeste problemen worden veroorzaakt door het niet (goed) openzetten van poorten in router/firewall. Ook portforwarding gaat nog we'll eens mis. Begin eerst eens met het controleren van die instellingen en let er op dat je het juiste ip-adres doorgeeft om van buitenaf verbinding te maken (geen intern ip-adres dus). Laat anders eens weten wat dan de instelingen zijn (geworden).

OK! Bedankt voor je antwoord.
Het IP zoek ik altijd op www.watismijnip.nl dus dat moet goed zijn
En die instellingen, zal ik nog eens naar kijken ;)
Maar moet je dan Forwarden of Triggeren ?
En dan TCP of UDP ? Of moet ik dat allemaal op internet zoeken ?
Want ik ben nu bezig met de tutorial van Microsoft zelf (IIS)

GR Arjen

Dat ip adres dat je vindt is inderdaad goed. Je moet ervoor zorgen dat je poort 21 forward naar het interne ip adres van de computer waar de server op draait. Ik doe altijd tcp&udp. Geef die pc bij voorkeur een vast ip-adres.

Laatst bewerkt:
OK!
Alweer hartstikke bedankt.
Port 21 heb ik TCP&UPD geforward naar 192.168.2.6
En hoe bedoel jij dat je een vast ip-adres moet geven ?
En welk programma raad jij mij aan ? Serve-u of Bulletftp.

GR Arjen

Laatst bewerkt:
Je kunt bij de eigenschappen van de netwerkverbinding kiezen om handmatig een ip-adres,dns en subnetmask in te voeren. Als je dat doet heeft de pc altijd hetzelfde ip-adres en is die berijkbaar van buitenaf. Geef we'll een ip in dat in de range van je router ligt (b.v. 192.168.2.10). Welk programma je moet gebruiken is moeilijk te zeggen. Kijk gewoon wat voor jou het makkelijkste werkt. Succes!

OK!,
Hartstikke bedankt. Ik denk dat ik nu wel genoeg informatie heb om het te laten lukken.
Ik ga zodadelijk aan de slag en ik laat zeker weten of het werkt !!!
Als ik evt iets? voor jou kan doen moet je het zeggen.... Sta bij je in;t krijt

GR Arjen

Niemand staat bij iemand in het krijt op dit forum hoor ;) We zijh al blij als het lukt met de antwoorden die gegeven worden. Laat inderdaad maar weten of het gelukt is of als je meer hulp nodig hebt.

OK!
Ook goed... :P
Ik heb het nu met Serv-U werkenDER gekregen.
Ikzelf kom in mijn eigen netwerk niet op de server, maar als ik naar een site ga (http://www.g6ftpserver.com/fr/ftptest) en ik vul alles in dan komt dit bericht er te staan
* About to connect() to 86.83.25.xx port 1044
* Trying 86.83.25.xx... connected
* Connected to 86.83.25.94 (86.83.25.xx) port 1044
< 220 Serv-U FTP Server v6.4 for WinSock ready...

> USER Arjen
< 331 User name okay, need password.

> PASS *****
< 230 User logged in, proceed.

> PWD
< 257 "/" is current directory.
* Entry path is '/'

> CLNT Testing from http://www.g6ftpserver.com/ftptest from IP 86.83.25.xx
< 200 Noted.

> FEAT
< 211-Extension supported
< CLNT
< MDTM
< MDTM YYYYMMDDHHMMSS[+-TZ];filename
< SIZE
< SITE PSWD;EXEC;SET;INDEX;ZONE;CHMOD;MSG
< REST STREAM
< XCRC filename;start;end
< MODE Z
< MLST Type*;Size*;Create;Modify*;Win32.ea*;
< 211 End

> PASV
* Connect data stream passively
< 227 Entering Passive Mode (192,168,2,6,5,84)
* Trying 192.168.2.6... Timed out
* couldn't connect to host
* Connection #0 to host 86.83.25.xx left intact

* Closing connection #0
Alleen tog weer Failed... mijn poort 21 staat open en 1044 en 1043 staan open (alle 3 forward UCP&TCP)
als ik nog meer instelling door moet geven moet je het even zeggen.
Alvast bedankt voor je hulp.:thumb:

GR Arjen

[EDIT]
Als ik nou naar 192.168.2.6 OF 127.0.0.1 met :1044 erachter (zo dus 127.0.0.1:1044) dan zie ik bij serv-U wel dat er iemand verbind maar hij krijgt geen toegan.
[/EDIT]

GR Arjen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou als eerste even je ip-adres weghalen uit je post! (D.m.v de Aanpassen knop)
Zo te zien wordt de request niet beantwoord door je pc. Heb je een firewall draaien op de pc? Kijk dan even of daar de poorten open staan.

OK!
Dom van dat IP-Adres...
Maar nu heb ik dus beide firewall's uitgezet (computer zelf + Router) maar nog steeds precies hetzelfde.
Alleen nou zie ik die stap van jouw in je bovenstaande post dat je je IP, DNS enzo zelf moet veranderen in netwerkverbindingen... maar dat lukt me niet ( ik heb ook een engelse XP ) want ik snap niet precies wat ik aan moet klikken

Alvast bedankt

GR Arjen

[EDIT]
Ik kom er zelf (in het eigen netwerk 127.0.0.1:1044) ook niet op, dan geeft hij de melden session time exceeded. Das tog ook raar ?
[/EDIT]

GR Arjen

Laatst bewerkt:
Ik zit nu m'n pda dus kan
niet uitgebreid antwoorden. Kijk op je andere pc via Start/Uitvoeren/cmd-enter eens wat de getallen zijn als je ipconfig /all doet. Schrijf dat alvast op. ik ga nu eten maken,kom later terug

Hey,
untitledzt0.jpg

Dit is wat er staat ;)
En euh, echt hartstikke bedankt voor je hulp he :thumb:

GR Arjen

was dit een screenshot van de pc waar de server op moet draaien? controleer op je andere pc of daar hetzelfde staat(behalve het ip-adres). je moet dan poort 21 forwarden naar 192.168.2.6
dat 172.0.nogwat adres is niet goed.
Probeer via je andere pc in te loggen op 192.168.2.6, lukt dat we'll?
als je een vast ip-adres wilt instellen ga je via de rechtermuisknop op Mijn Netwerkverbindingen (networkconnection) naar je netwerkverbinding, kies dan op die verbinding voor rechtermuisknop/eigenschappen (properties) en klik op de regel tcp/ip weer rechtermuisknop/eigenschappen. daar kun je kiezen om handmatig een ip-adres op te geven. vul daar tevens de dns/subnetmask en default gateway in uit je screenshot en als ip-adres 192.168.2.6
nu zal deze pc altijd dit ip-adres hebben.

Hey,
Ja het is een screenshot en port 21 stond al geforward naar .....2.6
En op een andere computer probeer ik in te loggen daarop en dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, dat doe ik maar dat herkent hij dan niet. Het lijkt wel of er nog iets anders intern draait. Maar als ik naar 192.168.2.6:1044 ga dan dussrt het een tijdje en laat hij wel weten dat de FTP connectie gefaald is... (maximum session time exceeded) en als ikop een andere computer naar ftp://arjen.myftp.org ga, dan doet hij het WEL.
En dat IP adres veranderen heb ik gedaan hoe jij zei.

En alweer, Hartstikke bedankt.:thumb:

GR Arjen

Het wordt nu een beetje moeilijk om in te schatten waar de fout zit. Ik wil je wel verder proberen te helpen door proberen in te loggen op je ftp server, maar dan heb ik wat gegevens nodig. Als je wilt kun je je inloggegevens mailen naar erbicom at gmail dot com
Je kunt nadien altijd weer je inloggegevens wijzigen zodat ik er niet meer bij kan :)

Sjow,
Dat is gebeurd...
En de gebruikersnaam en wachtwoord wijzig ik nog wel hoor ;)

GR Arjen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan