FTP manager nodig om bestanden naar iemand anders te sturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik vroeg mij of er een manier is om zonder mail, zonder yousendit.com, zonder p2p proggie, bittorrent of nieuwsgroepen toch bestanden te sturen naar een aantal kennissen...

Klopt het dat ik dan een ftp manager nodig heb en het IP nummer van mijn kennissen?

Kan iemand mij uitleggen of bevestigen dat ik het goed of fout heb?

:thumb:
 
Heeeeee, dat ziet er goed uit......ik gaat em uitproberen...heb nog niet goed gekeken, maar is er een max aan data? Ik bedoel, een DVD bestand, bijvoorbeeld, of een CD met muziek als bestand, eventueel gezipt or rart...verzenden, dat zou kunnen?

Leuk he, dat internet en Helpmij:thumb:
 
volgens mij geen data limiet maar het wel via jouw verbinding dus.....
ja helpmij en internet is leuk :p
 
Toch nog paar vragen, ik heb em geinstalleerd...maar nu;

Moet ik em kopen?

Ik heb een map aangemaakt: Shares en die ingebracht in de instellingen...

Hoe kunnen die kennissen nu weten wat en wanneer ze iets kunnen ophalen?

Moeten zij mijn IP adres in de browser intikken en komen ze dan zo in die desbetreffende map en kunnen ze het dan ophalen?

:thumb:
 
Geplaatst door crazyheels
Toch nog paar vragen, ik heb em geinstalleerd...maar nu;

Moet ik em kopen?
Ik heb een map aangemaakt: Shares en die ingebracht in de instellingen...
Hoe kunnen die kennissen nu weten wat en wanneer ze iets kunnen ophalen?
Moeten zij mijn IP adres in de browser intikken en komen ze dan zo in die desbetreffende map en kunnen ze het dan ophalen?

:thumb:

1) ja kopen
2)ja jouw ip adres en dan kunnen ze bij jouw map die jij opgeeft.
 
mmm, dat kopen vind ik minder, maar daar zal wel een oplossing voor te vinden zijn...

Ik deed een test door mijn ip adres in mijn eigen browser in te tikken maar kon in AL mijn bestanden komen...is het dan zeker dat anderen dat niet zomaar kunnen?

:thumb:
 
probeer het eens vanaf de buren.
en ik geef maar 1 map toegang tot dit programma.
een oplossing ??ik zou niet weten waar je het over hebt.:) en wil dit ook niet weten.:p
 
Maar je weet het wel.....en ik ook, en al gevonden ook...waar hebben we het toch over.....

He, bedankt, ik ga dr uitkomen...denk ik

groet,

Jean
 
Het werkt niet.....mensen kunnen er bij niet in...ik heb bij de Faqs gekeken en mijn XP SP2 firewall ingesteld zoals daar staat maar bij het inklikken van het poortnummer wordt aangegeven dat die al in gebruik is en hier een ander nummer moet worden gebruikt
 
probeer eens 8080
 
Komt omdat ik een router ertussen heb...die moet ik ook configureren...das lekker want dat is K werk...weet eigenlijk niet eens hoe dat moet en de engelse gebruiksaanwijzing is voor mijn niet duidelijk genoeg
 
Heb em dus volgens het faq antwoord inderdaag ingebracht met 8080

Als je mij nu even een mailtje stuurt via persoonlijk bericht ofzo dan geef ik je dat ip en kun jij even kijken of je erin kan komen, de 2 mensen met wie ik het aan het uitproberen was zijn nu weg
 
dan zet je in het poort vakje 192.168.1.1:80
welke router heb jij.
 
Puppie heeft me anderhalve dag geholpen en we zijn er helemaal uit....en eigenlijk, achteraf, was het best makkelijk. Bleek dat ik in de firewall van XP/SP2 het verkeerde IP nummer had gezet....maar...dat was het voorbeeld van het proggie...Puppie zocht uit hoe het zou moeten en het werkt.

Puppie, bedankt!!!!:thumb:
 
Ben ik blij dat het werkt.
Kan ik mijn honden neus tenminste weer rustig in het forum laten zien.
Dan mag deze vraag ook als opgelost gezet worden.

en tot de volgende keer.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan