Ftp Met Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik heb een router en wil dus een ftpserver maken

met bulletproof heb ik dat gedaan

Hij is online maar dus alleen toegankelijk voor de mensen die op de router zijn aangesloten ....

ik wil dat ie toegankelijk wordt voor iedereen

hoe doe ik dat?

see for yourself ftp://192.168.168.201:65000

Laatst bewerkt:
dit zal NOOIT gaan werken

stap 1, open de poorten 21 en 80 op je router

stap 2, ga naar www.whatismyip.com, en geef ons jouw echte internet ip

dan kunne we het pas checken

Die staan dus open

maar bulletproof pakt gelijk

dit ip adres van de router

192.168 etc...

hoe kan ik ervoor zorgen dat bulletproof die andere pakt

Hallo Stanley19.

Jij geeft hier op ftp://192.168.168.201:65000 , dat wil zeggen dat de serversoftware op de pc draaid met het ipadres 192.168.168.201. En dat de server luisterd naar poort nummer 65000.

Ten eerste moet je de mensen op internet je internet ip adres geven en niet het ip adres van de pc in je netwerk.

Ten tweede luisterd jouw server naar poort 65000, en niet naar de standaart tcp/udp poort 21. Dit is niet aan te raden omdat deze verbinding, dan bij de meeste mensen geblokt zal worden door de firewall.

Ten derde heeft ftp nog een tweede poort nodig, de data poort. Standaart is dit tcp/udp poort 20, bij jouw server dus 64999.

Om de server te laten werken zal dus inkomende tcp/udp poort 64999 en 65000, gemapt moeten worden naar ip adres 192.168.168.201. Hoe dit moet bij jouw router weet ik niet, omdat je het merk type niet hebt opgegeven.

Groetjes Erik Rothuis

als je wilt dat we testen of je server draait zal je dat toch moeten doen

en trouwnes , met kabel en adsl enzovoort, maak je 1 keer opnieuw verbinding en je hebt ene ander ip adres

www.apache.org

een edimax

heet dat adressmapping?

heb poorten 21 tcp/udp opengezet
evenals 20 , 65000, 64999

met kabel en adsl enzovoort, maak je 1 keer opnieuw verbinding en je hebt ene ander ip adres

Dit is in meeste gevallen niet zo, heb zelf kabel(chello). En al ruim een jaar hetzelfde ip adres. En zelfs mijn server moet wel eens down, voor onderhoud hoor.

en ik ga niet mn IP geven

Waarom niet Stanley19? Heb je de beveiliging niet in orde dan? Dan zou ik maar geen server gaan draaien want dan ben je toch wel zo aan de beurt.

AANVULLING:
Alleen de poorten open zetten is niet voldoende, je moet de router laten weten naar welke computer(ip adres) die poorten gemapt moeten worden.

Groeten Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
ok jongens
kijk

ff

gebruikersnaam: Stanley
paswoord: 19

Laatst bewerkt:
bij casema/wanadoo cable heb je een dynamic, en als mijn verbinding door wat voor reden dan ook plat gaat, dan heb ik weer een ander ip. Dan heb jij dus blijkbaar een static ip bij chello

En idd, ik zat er ook aan te denken dat als je je beveiliging niet op orde hebt, dat je er dan maar beter helemaal niet aan kunt beginnen

je gebuikt dus een .htacces is het niet?
of heb je nu teveel beveiligd soms?

AANVULLING:
Alleen de poorten open zetten is niet voldoende, je moet de router laten weten naar welke computer(ip adres) die poorten gemapt moeten worden.

Groeten Erik Rothuis

Hoe doe ik dat?

PS

ik weet dat ik een dynamic heb maar dat maakt me niet uit dan verander ik dat wel .. de ftp hoeft niet altijd aan te staan....

Nee werkt niet, "fout bij verbindings opbouw".
Map poort tcp/udp 20 inkomend eens naar 64999 uitgaand, en poort tcp/udp 21 inkomend naar 65000 uitgaand, op de router.

ik als leek weet niet hoe dat moet

zie bijlage wat IK gedaan heb:D

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 74
Dat doe je in NAT, virtual servers. type daar het volgende in:

• 201 64999 tcp 20
    201 64999 udp 20
    201 65000 tcp 21
    201 65000 udp 21

En druk dan op apply

wat ik gedaan heb

bulletproof

Listen on port number 20

en heb het bovenstaande gedaan met het openzetten van die poorten

dus nu zou het dus toch moeten werken

maar toch kom ik niet binnen :(

Laatst bewerkt:
nee de server moet dan gewoon luisteren op poort 65000.

en dan bulletproof luisteren op 65000 zetten?

heb ik net gedaan toch kom ik niet binnen

krijg ook geen meldscherm dat ik mijn gebruikersnaam en w8woord in moet vullen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan