FTP met Thmoson Speedtouch 510i en Conceptronic Grab'n'Go externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter Soei
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soei

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
FTP met Thomson Speedtouch 510i en Conceptronic Grab'n'Go externe HD

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. In mijn netwerk heb ik een 6 tal computers die allemaal met switches aan elkaar gekoppeld zijn.

Mijn toegang met het internet wordt door de Thomson Speedtouch 510i geregeld (dit pokkeapparaat is denk ik door Satan Inc. gemaakt ;) ).

Name: SpeedTouch 510
Software Version 4.0.2.0.0

De Grab'n'Go (externe HD) wordt gebruikt als netwerkschijf en is aan een switch gekoppeld.

Graag wil ik de externe HD via FTP kunnen benaderen zodat ik altijd data van mijn schijf kan plukken ook wanneer ik niet thuis ben.

De aanwijzingen op de volgende site

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch510i/FTP.htm

heb ik tot de letter gevolgd.

In mijn HD staat FTP enabled en poort 21 is hiervoor geselecteerd. Een map [PUBLIC] staat gedeeld en een gebruiker met wachtwoord is aangemaakt. Daar lijkt me niet het probleem in te zitten.

De HD kan ik wel benaderen door het interne ip-adres in te vullen. Dan krijg ik de inlogwindow te zien en na inloggen kom ik in de map public terecht.

Wanneer ik mijn HD van buitenaf probeer te benaderen voor ik eerst mijn IPadres welke ik van de provider heb gekregen:

ftp://ipadres.provider

Dan krijg ik geen inlogscherm te zien maar krijg het volgende in beeld:

een map genaamd 'dl'.
een bestand met naam: LLT6AA4.0200
nog een bestand: start.cmd
en een derde bestand: startup.cmd

Wat ik zou moeten zien is een inlogscherm en daarna de map PUBLIC welke ik wel zie na het inloggen als ik via het interne netwerk naar de HD ga.

Kan iemand me helpen hoe dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

Soei

---

Via een andere site nog meer info gelezen over het configureren van de ' weergaloze' speedtouch.

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=11800

Deze wederom tot de letter opgevolgd, helaas geen resultaat.
Misschien dat deze wel voor een andere gebruikerer hulp biedt.

Het enige wat bij mij niet lukte was het volgende. De DHCP-lease locken lukt bij mij niet. In stap 5 wordt deze beschreven:
> Klik in de gele balk eronder op "Lock"

Deze gele balk met lock krijg ik dus niet te zien, nu maakt het volgens mij niet uit omdat mijn HD altijd 10.0.0.155 heeft en als ik het in de configuratie van de HD van dynamisch op statisch zet krijgt het ook dit ip-adres. Wederom niet benaderbaar van buiten af.

Hopelijk kan iemand mij met mijn probleem helpen!

Alvast bedankt,

Soei

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan