ftp of router probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

apwvand

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Hallo,

Ik heb een Wireless Robotic router en die werkt altijd prima.
Maar sinds een week gebeurd er iets raar:

Als ik op download.com iets download dan zie ik een speed tussen 100 en 200 kb/s voorbij komen.
Nu wil ik van een ftp server de linux cd downloaden en ik merk dat ik niet boven de 20 kb/s kom.
De laaste week kom ik met tar files downloaden ook niet boven de 20 kb/s.
Nu laat ik een vriend testen en die haald met gemak 100 kb/s, ook bij andere files.
Zelf heb ik een download snelheid die 500 moet halen.

Waar kan dit aan liggen want als ik dus van download.com iets download dan zie ik een speed tussen 100 en 200 kb/s voorbij komen?

Mijn buurman heeft net met zijn adsl getest op 6 ftp servers waar ik niet boven de 20 kb/s kom en hij makkelijk boven de 80 kb/s
Ik heb btw Chello

Als ik merk dat mijn verbinding slechter wordt dan trek ik de stekker er uit. Een soort resetten. Dat ruimt rommel op in de router. Kun je wellicht proberen.

Ook dat hielp niet.

Raar is gewoon dat mijn buurman met zijn adsl op elke server boven de 60 kb/s haalt en ik bij geen één meer dan 20 kb/s
Router resetten en ook modem chello hielp niet

Ik had hetzelfde met mijn buurman. Vaak was ik offline en hij online. Hij haalde prachtige snelheden, ik niet.
Uiteindelijk lag het bij de KPN. Ze zijn 4 keer langs geweest. Eerste en tweede keer had ik verbinding en was er niets te zien. De derde keer had men eindelijk beet toen ik al 3 dagen offline was.
En de 4e keer kwam er iemand langs omdat hij het niet geloofde. Aan de andere kant was er wel signaal. Er werd 2 keer een kaart vervangen.

Wat ik hiermee wil zeggen: Zorg dat je goed overtuigd bent dat er geen rommel op je pc zit zoals spyware en virussen. Doe een snelheidstest. Vervolgens, als dit inderdaad nog zo langzaam is, ga je bellen met Chello.
Als zij er van overtuigd zijn dat het niet aan jou en je pc ligt dan heb je meer te zeggen bij KPN. Ze kunnen zo meten of je sync hebt. Wij moesten de 1e keer zelf betalen maar hebben het bedrag terug gekregen toen bleek dat het bij de KPN lag.
Jouw risico dus in eerste instantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan