FTP ongeldige login

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickoooleader14

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
He,

ik heb SmartFP en heb ook allerlei andere programma's gebruikt maar als ik me inlog, zegt het: 530 Login error.
Kan niet met de server verbinden.

Ik heb een account bij mijndomein.nl en daar kan ik me gewoon inloggen. Ik heb wel heel wat keren gecheckt of het wachtwoord en de naam goed waren en dat waren ze ook.

Hoe los ik dit op? :confused:

Zet je firewall eens uit en probeer het opnieuw.
Lukt het dan wel, dan is het de firewall die de boel blokkeerd.

Dan staat de firewall waarschijnlijk niet uit, of je hebt ergens een tweede firewall.
Norton Iint. Sec of zoiets oj je hebt Windows Firewall nog aan staan.
Andere mogelijk is nog dat je wel de juiste inloggegevens gebruikt, maar niet het juiste hostadres

Toch heb ik
alles gecontroleerd. Ik heb me geregistreerd bij mijndomein.nl en mijn site is woneninkusadasi.nl. Moet ik mijndomein.nl dan invullen of woneninkusadasi.nl?

Mijn inloggegevens zijn juist dus hoe kan het dan steeds fout gaan?

Ftp

Ik denk dat je ook goed moet kijken of er niet een encryptie aan staat. Het is namelijk mogelijk om bijvoorbeeld een SSL encryptie over je FTP heen te zetten. Maar als dat niet wordt ondersteund dan werkt het niet. Ik begrijp goed dat jij die verbinding aanvraagt? Dan kan het bijna niet de firewall zijn. Want firewalls blokkeren inbound verbindingen.

Tevens is het mogelijk dat de poort al in gebruik is, heb je misschien zelf ooit FTP geinstalleerd? Als laatste mogelijkheid je kan ook met je browser inloggen op FTP.

Dit doe je zo ftp://gebruikersnaam:password@hetdomein:poort.

Persoonlijk gebruik ik altijd het programma FTPrush wat mij heel goed bevalt.

P.S. als je nu pingt naar dat domein kan je het ip zien, probeer eens het Ip in te vullen in plaats van de domeinnaam.

Succes

Mordechai

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan