ftp op mijn site

Status
Niet open voor verdere reacties.

dodedodo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
Hallo allemaal,

Ik zal bij het begin beginnen.

Ik host game severs voor het spel armagetron. Dit doe ik op een VPS met ubuntu erop (alleen SSH). Nu wil ik een soort control panel maken waarmee de configuratie bestanden van een server kan worden bewerkt. Nu dacht ik dat het misschien mogelijk was om met ftp een (later meerdere) gebruiker aan te maken die alleen in staat is om in een map aanpassingen uit te voeren, en dan op mijn website een tekst verwerkings programma te zetten waarmee je dus online de configuratie bestanden kunt bewerken.

Ik heb echt helemaal geen ervaring met ftp, en zou het dus erg waarderen als alles in jip en janneke taal uitgelegd kan worden

Alvast bedankt,
DodeDodo

Ook weinig verstand van, maar is het geen optie om het via een PHP script te doen?

Weet ik niet, Ik heb waarschijnlijk nog minder verstand van php dan van ftp en html... Maar als iemand met een andere oplossing komt dan ftp ben ik hier ook heel blij mee :)

Hello,
Het is inderdaad mogelijk om dit op te zetten via FTP alleen moet je wel echt even in gaan verdiepen.
Aangezien het een hoop werk is om het goed werkend te houden en even snel een nieuwe gebruiker aanmaken en mappen aan maken vergt wel enige kennis van Linux.
En je andere plan om een tekst verwerkings programma te installeren is ook mogelijk maar denk erg omslachtig.

Is er niet een standaard controle panel die jou game ondersteunt.
Zoals bij veel games.

@Sby: Welkom op Helpmij

Zoals je net gelezen hebt in de huisregels ,waar je mee accoord gegaan bent, is het niet de bedoeling in topics ouder dan 3 maanden te reageren.
Deze gaat nu voorzien worden van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan