FTP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

matsu1975

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2005
Ik heb een pc aangesloten dmv een netwerk kabel aan een Sitecom WL-160 router.
De poorten 3389 (TCP/UDP)voor remote beheer en poort 21 (TCP/UDP) voor FTP verkeer heb ik open gezet. Van buitenaf via het internet kan ik over poort 3389 bij mijn pc komen. Alleen de FTP service werkt niet. Als ik een FTP sessie op zet krijg ik aan de client kant de volgende melding: "Error: Transfer channel can't be opened. Reason: No connection could be made because the target machine actively refused it.
Error: Could not retrieve directory listing"

en op de serverkant krijg ik deze melding: unable to create passive listening socket, PASV command failed.

Bij mijn oude EDIMAX router heeft de FTP functie altijd wel gewerkt, deze had alleen geen wireless functie, daarnaast heb ik dit ook nog getest met een andere pc met daartussen een cross cable en dit werkt ook correct

Waarschijnlijk staat er nog iets verkeerd ingestelt op de Sitecom WL-160 router.
Ik gebruik Cerberus FTP als FTP tool en ook heb ik andere poort nr's geprobeert.
Heeft u misschien nog suggesties?

Alvast vriendelijk bedankt.

Glenn Martherus

Ik heb een pc aangesloten dmv een netwerk kabel aan een Sitecom WL-160 router.
De poorten 3389 (TCP/UDP)voor remote beheer en poort 21 (TCP/UDP) voor FTP verkeer heb ik open gezet. Van buitenaf via het internet kan ik over poort 3389 bij mijn pc komen. Alleen de FTP service werkt niet. Als ik een FTP sessie op zet krijg ik aan de client kant de volgende melding: "Error: Transfer channel can't be opened. Reason: No connection could be made because the target machine actively refused it.
Error: Could not retrieve directory listing"

en op de serverkant krijg ik deze melding: unable to create passive listening socket, PASV command failed.

Bij mijn oude EDIMAX router heeft de FTP functie altijd wel gewerkt, deze had alleen geen wireless functie, daarnaast heb ik dit ook nog getest met een andere pc met daartussen een cross cable en dit werkt ook correct

Waarschijnlijk staat er nog iets verkeerd ingestelt op de Sitecom WL-160 router.
Ik gebruik Cerberus FTP als FTP tool en ook heb ik andere poort nr's geprobeert.
Heeft u misschien nog suggesties?

Alvast vriendelijk bedankt.

Glenn Martherus

volgens mij moet je ook poort 20 open zetten, heb je de applicatie wel goed doorgestuurd naar het ip adres van de pc waarop de ftp draait?

Lijkt mij op eerste blik
- óf een firewall probleem op de ftp-serverpc
- óf de provider staat geen ftp-verkeer (meer) toe naar eindgebruikers

Het lijkt me niet dat de (standaard-)instellingen van je router de zaak blokkeren, tenzij ook daar een firewall functionaliteit is ingebouwd én geactiveerd.

Tijs.

Tot nu toe heeft niets van het bovenstaande nog geholpen. Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is. Ik heb inmiddels een andere FTP tool gebruikt, nu blijkt het probleem wel opgelost te zijn.

In iedere geval bedankt allemaal.

Glenn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan