FTP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandamme

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Heey,

Ik heb een ftp aangemaakt met het programma Serv-U, alles goed ingesteld...
Ik kan WEL via mijn ip van de router op mijn ftp komen maar NIET vanaf ''buitenaf''....
Dus hij laat geen verbindingen toe vanaf buiten..
FTP poort is 21, dus ik heb poort 21TCP opengezet in mijn router
Ik denk dat het aan mijn router ligt:

Router: Medion MD 40900 WLAN Router
Provider: @home....
Windows Firewall: UIT
AVG antivirus: UIT

Ik hoop dat jullie het weten :(

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Als jij in het programma hebt aangeven dat er gasten mogen inloggen, als je hebt aangeven in de router dat je dus inomende verbindingen naar poort 21 forward naar het ip adres van je pc, zolang je hebt aangegeven in het programma dat men niet met een bepaalde naam hoeft in te loggen en wachtwoord hoeft in te vullen, en als laatste, zolang er geen firewalls of anitvirus programma's met ingebouwde firewall de boel blokeren zonder dat je het door hebt, zou het goed moet werken.
Een buiten staander moet uiteraard inloggen op je ip adres verkregen door je provider, deze lus je dus in je router weer door naar je ip adres die jij door je router krijgt met het goede poort nummer.

Als jij in het programma hebt aangeven dat er gasten mogen inloggen, als je hebt aangeven in de router dat je dus inomende verbindingen naar poort 21 forward naar het ip adres van je pc, zolang je hebt aangegeven in het programma dat men niet met een bepaalde naam hoeft in te loggen en wachtwoord hoeft in te vullen, en als laatste, zolang er geen firewalls of anitvirus programma's met ingebouwde firewall de boel blokeren zonder dat je het door hebt, zou het goed moet werken.
Een buiten staander moet uiteraard inloggen op je ip adres verkregen door je provider, deze lus je dus in je router weer door naar je ip adres die jij door je router krijgt met het goede poort nummer.

Jaaa, Ik heb eens gezocht op die ingebouwde firewall, en nu bleek dat die router vele problemen had met ftp's... Nu had ik nog een siemens staan, gooide die ertussen en alles werkte vlekkeloos:thumb:
Bedankt he;)

*Edit Geweldig forum, heeft me al vele malen geholpen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan