FTP-programma voor leek gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een medewerker van onze organisatie moet elke dag een rooster op onze website plaatsen. De goede man kan nog net zo'n rooster op de pc maken, maar websites is acadabra voor hem.
Nu zoek ik een heel eenvoudig FTP-programma, waarmee hij bij wijze van spreken zo ongever het volgende zou kunnen doen: het rooster in Word met "Opslaan als" naar de website transporteren. Misschien is dat niet mogelijk, maar dan weet iemand mij wellicht een andere eenvoudige oplossing aan te bevelen. Natuurlijk houdt de medewerker zich aan de afgesproken benaming van de file. Dan klopt de door de webmaster ingestelde link nog steeds.

Wie raadt me een FTP-programma aan dat op een dergelijk eenvoudige wijze (door ons natuurlijk in te stellen) door hem te gebruiken is. Ik heb al veel FTP-programma's gezien, maar om alles uit te proberen is misschien niet nodig als iemand van jullie een goede tip heeft.

Na veel gesurf heb ik gevonden wat ik zocht: SendTo FTP.
Met de rechtermuisknop op een file klikken , kiezen voor "Kopieren naar..." en dan kiezen "SendTo FTP".
Het windowdvan dit programma verschijnt en je hoeft alleen nog maar op OK te drukken.

De gegevens van de remotesite moeten natuurlijk de eerste keer ingevoerd worden.

Overigens geven vrijwel alle downloadsites aan dat de file van www.pclightning.com (dacht ik zo even uit m'n hoofd) gedownload moet worden, maar die is niet in de lucht. Via een Duitse site een oudere versie (2.5) binnengehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan