ftp-server gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BEEE

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
62
Hallo,

Ik heb een programma geschreven waarmee je jezelf kan overhoren (doet er niet toe).

Nu heb ik een functie ingebouwd waardoor de gebruiker in staat is feedback te sturen met het programma. (Zo kan de gebruiker op een handige manier zijn problemen, opmerkingen, vragen... melden).

Hiervoor verstuur ik een text/html bestand naar 'mijn' ftp-server.

De ftp-server die ik gebruik is van 'euphonynet' de provider waarvan ik een kleine hoeveelheid gratis webruimte heb waar ik gegevens op kan zetten voor een website. Dit moet je doen via ftp. Dus ik ga er van uit dat dit dus een ftp-server is.

Nu kan ik jammergenoeg maar met 1 accound toegang tot deze ftp-server krijgen.

Nu vroeg ik mij af of andere professionele programma's ook gebruik maken van een ftpserver om gegevens te sturen naar hun server of als deze werken met iets anders.

(Soms vragen programma's om de gegevens van een error door te sturen om ht probleem te verbeteren)

Zoja wat is dat en is dit mogelijk om dit zelf te maken?

Alvast bedankt

BEEE
 
Laatst bewerkt:
Als je toch al zo mooi bezig bent met je eigen programma, waarom maak je niet je eigen FTP server? Met Filezilla Server is dat makkelijk te doen:

http://www.youtube.com/watch?v=IHnbnwPC5-0

Alleen wel even portforwarding instellen wat soms wel eens lastig kan zijn.
 
hallo,

Dit heb ik vroeger (heel in het begin) al keer geprobeerd maar was dit mislukt...

Maar ik kan het mss idd wel nog keer opnieuw proberen.

Maar is dat dat een goede manier om feedback mee te sturen? of raad je aan andere manier aan?
 
BEEE ik kan daar geen antwoord opgeven. Wat stuurt de geruiker precies? Gewoon informatie in de vorm van tekst? Dan zou ik het gewoon per mail doen.
 
Ja, voorlopig is dat gewoon informatie in de vorm van tekst... waar ik een html van maak en deze op de ftp-server zet.

Met een zelfgemaakt programma open ik dan die 'html-bestandjes en kan ik deze eenvoudiger lezen (door de heel erg basis) layout dat ik deze geef.

Later is het ook de bedoeling dat ik bestanden ermee doorstuur.


(Ook gebruik ik de ftp-server om de gebruiker het programma te laten registreren: ook enkel tekstinhoud)

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan