FTP Server geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
67
Beste Allen,

Ik wist niet zeker of ik deze vraag onder netwerk of besturingssysteem moest zetten, maar goed:

Ik heb een FTP server aangemaakt via IIS van windows zelf. Het gaat allemaal prima, tot op het punt waarop ik hem moet benaderen via de browser. Ik wordt wel netjes geprompt om mijn UserName en Password te geven, maar als ik dit doe, prompt hij me opnieuw voor een UserName en Wachtwoord! Ik snap niet hoe dit kan ..enige ideen?

-IK heb in ieder geval onder Authentication: ALLOW SSL gezet en vervolgens heb ik alleen Specified Users toegang gegeven tot de FTP. Hierna heb ik mezelf toegevoegd en volledige rechten gegeven.

Alleen als ik dan inlog blijft het me maar prompten...:( Snap niet waarom...


Gegevens:
-Windows 7 x64 Ultimate
MVG
 
Heb je het al eens met een FTP programma geprobeerd (zoals filezilla http://filezilla-project.org/)? Sowieso zou ik gebruik maken van een FTP programma, vanwege de stabiliteit en overzichtelijkheid, maar dat is persoonlijk.

En verder kan ik me herinneren dat ik in het verleden zelf eens heb lopen stoeien met PASSIVE en ACTIVE modus. Ik moest active aanmelden terwijl dat passive moest of andersom.

Overigens kun je in IE ook wel active of passive aangeven, maar ik ben benieuwd wat filezilla aangeeft bij het verbinden.

Laat eens weten?

Overigens, Fillezilla heeft zelf ook een mooie gratis FTP server!
 
Laatst bewerkt:
Heb je het al eens met een FTP programma geprobeerd (zoals filezilla http://filezilla-project.org/)? Sowieso zou ik gebruik maken van een FTP programma, vanwege de stabiliteit en overzichtelijkheid, maar dat is persoonlijk.

En verder kan ik me herinneren dat ik in het verleden zelf eens heb lopen stoeien met PASSIVE en ACTIVE modus. Ik moest active aanmelden terwijl dat passive moest of andersom.

Overigens kun je in IE ook wel active of passive aangeven, maar ik ben benieuwd wat filezilla aangeeft bij het verbinden.

Laat eens weten?

Overigens, Fillezilla heeft zelf ook een mooie gratis FTP server!

Nog bedankt voor je reactie,

ik ben gestopt met proberen, het schijnt heel lastig te zijn vanwege vernieuwde beveiligings maatregelen van microsoft voor IIS. Ik zal Filezilla denk ik proberen .. alleen heb ik het helaas zo druk gehad dat ik niet eens de kans heb gekregen om daarmee aan de gang te gaan!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan