Hallo allemaal, ik heb sinds kort een Freecom Storage Gateway 250 Gb achter mijn router hangen met daarop een FTP server. Inloggen van binnen uit het netwerk gaat prima, echter extern geen succes. Ik heb een Linksys router (WRT54G) en een @home internet/telefonie modem. In de router heb ik port 20/21 geforward naar de static IP van de FSG. ALlemaal geen succes tot nu toe. Ik heb zelfs de FSG in de DMZ gezet, weer geen succes. Ik zie in de logging van de router inkomende loggings op het moment dat ik probeer in te loggen van buitenaf. Zijn 2 kolommen in de logging, te weten IP en Destination Port Number. Onder IP staat dan een extern IP en onder Dest. portnumber staat in letters 'ftp' of 'ftp-data' (afhankelijk van poort 20 of 21) In de logging van de FSG is niks te zien.
Wat kan het probleem zijn. Blokeert @home port 20/21, doe ik iets fout met portforwarding, maar dan zou DMZ toch wel moeten werken. Moet ik me aanmelden bij noip.com bv. Kan ik via een ander poortnummer proberen, wat moet ik dan allemaal instellen/veranderen. HELP ...........
Wat kan het probleem zijn. Blokeert @home port 20/21, doe ik iets fout met portforwarding, maar dan zou DMZ toch wel moeten werken. Moet ik me aanmelden bij noip.com bv. Kan ik via een ander poortnummer proberen, wat moet ik dan allemaal instellen/veranderen. HELP ...........