FTP server in combinatie met een Synology NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandweerman70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Beste allemaal,

Ik heb sinds kort een NAS van synology (DS213). Ik heb hem ingesteld zodat ik vanaf het internet bij de NAS kan. Nu lees ik in de gebruikershandleiding dat ik ook een FTP server kan opzetten om bestanden te delen. Echter ik kan al bestanden delen zonder dat ik een FTP server heb gemaakt. Door een gebruiker aan te maken kan ik hem/haar dat account geven en hij/zij kan dan inloggen op mijn NAS en de bestanden er af halen. (Dit gaat echter zeer langzaam ongeveer 100kb/s)

- Wie kan mij uitleggen wat dan de meerwaarde is van een FTP server?
- Hoe kan het dat de snelheid van het downloaden van mijn NAS zo laag is? Ik heb namelijk geen snelheidsbeperking op de NAS gezet.

Alvast bedankt!

FTP is aangenaam als u gegevens toegankelijk wil maken overal ter wereld met authenticatie (Login en wachtwoord)

Volgende zaken moet je in acht nemen:

- Poort 21 moet open kunnen. Vb Belgie - Telenet blokkeerd de eerste 1024, Belgacom niet.
- Je moet een vast adres hebben om toegang te krijgen. Fix IP. Indien je dit niet hebt kan je dit omzeilen met een DDNS. Opgelet DynDNS.org is betalend geworden! NoIP.org is gratis maar controleer of uw synology noIP.org ondersteund.

Bij poort 21 is uw NAS dan toegankelijk via internet op ftp://"username.noip.org" of ftp://"ip adres"
Indien u een andere poort definieerd voor ftp vb 51000 dan wordt het ftp://"username.noip.org":51000

Snelheid is afhankelijk van uw upstream.
Kijken bij uw ISP : Max. Download en Max Upload.

Mvg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan