FTP server installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Beste allemaal,

ik zit met een probleem.
Ik heb hier een computer met Windows XP home editie staan. Dit is een werkpc van mij met veel belangrijke bestanden. Nu wil ik het voor elkaar krijgen dat ik vanaf elke pc van een klant naar een ftp server op mijn computer kan om er vervolgens de nodige bestanden af te halen en op te zetten.

Nu weet ik niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Heb heel veel geprobeerd, zoals CesarFTP, GuildFTP en meer.
Allereerst twijfel ik of ik niet alleen een ftp cliënt hiervoor hoef te installeren.
Daarnaast weet ik niet hoe het met passief en actief ftp zit en welke ik moet gebruiken en hoe.

Een tijdje terug heb ik dit probleem met mijn router gehad: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=344558.
Volgens mij kan ik de ftp poort 21 op dezelfde manier open zetten.


Hoe ga ik deze doelstelling bereiken? Met welk programma en welke instellingen?

Ik hoop echt dat iemand mij uit de brand kan helpen.
 
Ik moet toevoegen dat ik alleen nog getracht heb in te loggen op een ftp server vanaf een andere computer, maar die wel in mijn netwerk zit.

Maakt dat uit?

Heel veel informatie. ik hoop dat het helpt.
 
Een FTP client installeren gaat je niet helpen, je moet een FTP server installeren.

Een hele eenvoudige doch goede is Cerberus FTP server.

Of je actief of passief moet FTP'en ligt aan instellingen van je ISP. Gewoon uitproberen.
 
Een FTP client installeren gaat je niet helpen, je moet een FTP server installeren.

Een hele eenvoudige doch goede is Cerberus FTP server.

Of je actief of passief moet FTP'en ligt aan instellingen van je ISP. Gewoon uitproberen.

Alleen passive gaat werken, gegeven dat oppafashionnl een NAT-router gebruikt (zie de link naar de andere discussiedraad die hij noemde).
De keuze of active FTP kan worden gebruikt heeft (bijna) nooit te maken met de instellingen van de ISP, maar des te meer met
a. Firewall op je thuisnetwerk/router
b. Gebruik van NAT op je thuisnetwerk/router
Zit 1 van a. of b. in de weg, dan moet passive FTP gebruikt worden.

@oppafashionnl: je zult weer (dubbele) portforwarding moeten instellen, maar ditmaal van poorten 20 (TCP) en 21 (TCP).
Hopelijk houdt je provider geen verkeer tegen naar die poorten.
 
Dank jullie wel.

dus als ik het goed begrijp is het het verstandigst om altijd de passieve ftp te gebruiken.

Maar dan is mijn volgende vraag, ik weet hoe ik die twee poorten moet forwarden, maar welk programma kan ik dan het beste gebruiken voor hetgeen dat ik wil en hoe moet ik de instellingen doen? Ik zal het programmatje op passief moeten zetten.

Groet
 
Ik heb verder geen ervaring met 'losse' FTP server programma's, maar het instellen van passive modus is iets wat een FTP client moet doen.
Enige belemmering kan zijn dat het server programma het niet ondersteunt, maar zover ik begrepen heb ondersteunen alle FTP serverprogramma's passive FTP.

Tijs.
 
Zoals ik al aanraden: Cerberus FTP is een prima FTP server voor jouw doeleinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan