FTP server instellen met een netwerk schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

brambierpul

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo allen,

Ik wil een ftp server instellen maar helaas wil dit niet lukken.
Ik heb het volgende:

PC met WIN XP Pro SP3
Belkin Router F5D8233-4v3(01)
Zyxel P-2602R-D1A Modem/Router (Telfort)
Freecom 500gb Network Drive.

Nu wil ik dus via FTP mijn netwerkschijf kunnen lezen en schrijven. Zoals het nu staat ingesteld kan ik de schijf wel benaderen via het lokale ip-adres. Maar ik wil hem dus vanaf iedere plek op de wereld kunnen benaderen.

Ik heb inde Zyxel P-2602R-D1A Modem/Router de poort 21 open gezet en ook op Belkin Router F5D8233-4v3(01) heb ik poort 21 open staan. Uiteraard de ftp service op de network drive ook op enabled gezet. Maar helaas nog geen resultaat.

Ik neem aan dat als ik mijn schijf van buitenaf wil benaderen dat ik dan in mijn ftp cliënt als host adres mijn IP adres moet invullen zoals gegeven van mijn ISP?

Iemand enig hoe idee waar ik verder kan zoeken en wat ik moet veranderen om het wel werkend te krijgen?

EDIT: 01-04-2009

Probleem is opgelost. Ik heb het verkeer op mijn Zyxel router op port 21 geforward naar het lokale ip adres van de Belkin router. Op de Belkin router heb ik het binnenkomende verkeer op port 21 geforward naar het lokale adres van mijn netwerkschijf. En nu werkt het. Ik weet niet waarom het daarvoor niet wilde lukken want ik dacht dat ik het eerst zo had ingesteld.

Laatst bewerkt:
Als je netwerk hardeschijf een instelling heeft om via ftp benadert te worden moet dit wel mogelijk zijn.

Je moet dan wel in je router de port naar je harde schijf forwarden.

Dank u voor het antwoord.

Moet ik dus in de ZyXel router de instelling zo zetten dat alle binnenkomende aanvragen op mijn ip adres verkregen van mijn ISP op port 21 doorsturen naar het lokale ip adres van de schijf op de Belkin router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan