Ftp server maken met livebox

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hoi, ik gebruik een livebox, en ik wil graag een ftp server opzetten, eigelijk heel simpel, zodat me maatjh kan inloggen op mijn server en daar bijv. een film van mij kan afhalen...

ik heb al op google gekeken en versgilende dingen tegengekomen, maar omdat ik een livebox heb ik een door de livebox toegekende ip,, en ik kan nergens met elke ftp programme instellen dat hij mijn eigen ip moet gebruiken,

wie kan mij helpen??

alvast hartelijk dan:thumb:

De livebox is hetzelfde als een router hoor.
gewoon poort 21 openzetten voor je ftp.
dan kun je het beste een no=ip adres aanvragen.
dan kun je dat adres aan je maatje geven en dan kan die naar binnen.
Als geen no-ip aanmaakt dan moet je jouw ip adres aan hem geven en dat zou ik persoonlijk afraden.

wat bedoel je dan met no=ip ****t dan?

waar kan ik dat aanvragen, kost dat geld etc.

dat stukje snap ik niet.. tog bedankt voor je antwoord,

srry btw voor dii ****t woord, nix erg hor,, k gebruik dat woordje erg vaak,, bij deze,, k zet het er niet meer neer... gwoon poep in het engels:rolleyes:

No-Ip en dan no-ip free.
Kost niksen zet jouw ip adres om in een naam die jij wilt.
dus je hebt b.v. als ip adres 12.12.12.12 dan wordt dat voor je ftp server b.v. pietpieterse.no-ip.com

ok en dan,, hoe moet ik dan verder, welk programma kan ik het beste gebruiken om een ftp server te maken, en hoe moet ik het instellen?

Type hier bij de zoekopdrachten eens ftp in dan kun je zie wat er allemaal kan.
de een is gek op u-serv de ander op bulletproog en zelf gebruik ik fileshare.
geen ftp prog maar een webrowser die een ander in mijn computer laat, daar waar ik wil.

Ik gebruik zelf Bulletproof.. hier een uitleg...

FTP server opzetten
De laatste tijd zijn er een hoop vragen over en ik wil proberen om hier een uitleg te geven over het opzetten van een FTP server met bulletproof ftp. Download bulletproof FTP server op(http://www.bpftpserver.com/)

De uitleg over het opzetten van deze FTP Server zal de volgende punten behandelen:
- account aanmaken
- poort instellen

De makkelijkste werkwijze is maak eerst op de harde schijf en map aan en noem die b.v FTP maak daarin 2 mappen 1 x met naam download de andere met upload. Je kunt dit ook uitbreiden door voor verschillende dingen eigen mappen te maken b.v mp3 , foto , documenten enz enz.

Oke beginnen met ftp opzetten.

ACCOUNT AANMAKEN:
als we Bulletproof FTP Server geïnstalleerd hebben zien we het standaard scherm voor ons.

Klik nu op en je krijgt een scherm te zien waar we user accounts kunnen aanmaken.

Klik nu op het witte veld onder user accounts met je rechtermuisknop en ga verder door op ADD te klikken.

De naam die je hier nu in moet vullen word je login-naam, dus vul je naam in en klik op OK.
Als het goed is word er automatisch een password gegenereerd, maar dat kan je veranderen naar keuze. Nu we een account hebben aangemaakt, moeten we mappen aan gaan wijzen en rechten toe kennen. Dit houdt in dat jij bepaalt welke directory er beschikbaar moet komen voor de mensen die op jouw FTP Server willen inloggen.

Klik in het midden van het set-up scherm onder Access Rights met de rechtermuis knop en kies voor ADD. Zoek nu de map FTP op die je aangemaakt hebt en selecteer deze.

Vink nu aan de rechterzijde onder files de volgende opties aan Read en Append onder directories vink je aan list , +subdirs.

Klik nu weer in het middenscherm en selecteer de map download vink ook weer de zelfde opties aan als bij de map FTP.

Nu nog eenmaal in het middenscherm op ADD klikken en de map upload selecteren vink nu onder files Read , write en Append aan.

Onder directories vink je nu Make ,List,+subdirs aan.
Als het goed is staat onder login en paswoord achter Home IP “all IP Homes” laat dit zo staan.

Klik nu op OKE en je hebt het eerste user account aangemaakt.

Wil je meerdere accounts aanmaken volg dan bovenstaande stappen.

POORT INSTELLEN:
Oke, nu gaan we een poortnummer verzinnen waar de FTP Server op moet gaan werken.

Ga naar set-up - Main - General

Vul de poort in die je hebben wilt naast "Listen on port number"
Verstandig is om hier een nummer in te vullen hoger dan 1024 i.p.v de standaard poort 21.
Sommige Internet providers niet willen dat jij een FTP Server
draait, en dus poort 21 staat geblokkeerd.
Boven de 1024 werkt meestal alles zonder problemen.
Om de server nu online te zetten ga naar Server - Go On-Line

Je bent nu online.
Dit is ook te zien aan het computertje onder in de taakbalk deze laat nu een geel scherm zien.

Op het moment dat er iemand ingelogd is op je FTP server zal dit scherm groen worden.

ok, ik ben nu zo ver...

- bulletproof server geinstaleerd,
- 2 accounts gemaakt , 1 voor mij, 1 voor me maat
-mijn ip laten omzetten in een naam,, dat is geworden:

soxftp.serveftp.com

als me maat dan connect met flashxp bij quick connect, voor hij dit in:

server/ip soxftp.serveftp.com
port: 1030
account name: zijn account name, die ik heb gemaakt voor hem,
password: zijn passwoord die ik heb toegekent aan het account

als hij dan op connect druk zie hij wel dat de naam opeens veranderd in mijn ip, dus dat werkt al wel, dat mijn ip is omgezet in een naam,

maar dan krijgt hij dit:

WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7g 11 Apr 2005
[R] Connecting to soxftp.serveftp.com -> DNS=soxftp.serveftp.com IP= <MIJN IP> PORT=1030
[R] Connection failed (Connection timed out)
[R] Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1
[R] Retry attempt Aborted

wat nu?

owjah en nog iets, ergens las ik dit:

OM EEN FTP SERVER OP TE ZETTEN Als JE EEN ROUTER HEBT :::::::

je hebt bijv. een router met ip bijv. 24.123.123.12

en je comp. ip is bijv. 192.168.2.101

dan kan je je ftp server niet benaderen vanaf een ander computer op het Internet.

OPLOSSING:

Ga naar router configuratie: meestal 192.168.2.1

en ga naar virtuele ip toewijzen (staaat meestal in advanced mode van de configuratie)

en wijs ip 24.123.123.12 toe naar 192.168.2.101 over de poort: 21

THAT IS IT!!!!

dat verheel,, snap ik wel,, maar ik zie nergens bij mijn livebox instellingen iets over virituele ip toewijzen

dus bij deze, weet iemand hoe je een livebox moet forwarden?

geef eens een screenshot van de livebox.
volgens mij staat er in het boekje ook hoe je een pprt moet forwarden.
staat er niet iets van nat.

het probleem is bijna opgelost!!,,
k gebruik nu het programma : serve-u

daarmee kan ik al wel ftp'en naar beneden en naar boven,

maar als me maat wil connecten kan hij al wel het wachtwoord invoeren,,

alleen dan krijgt hij server list error,

hij zei via skype tegen me dat hij een fout krijgt dat hij mijn mappenlijst niet kan downloaden,

maar bij serve-u staat wel dat hij connect enzo,

wat kan het probleem nog zijn?

k heb port 21 gebind aan mijn ip van de livebox...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan