FTP-server met Telenet wil maar niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JethroCl

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
5
Ik probeer reeds maanden lang een FTP-server op te zetten met internetprovider Telenet in België. Van deze provider is geweten dat alle poorten <1024 geblokkeerd worden in de modem die thuis tegen je muur hangt. Het zelf configureren van deze modem is niet mogelijk.

Wat probeer ik juist te doen?
Ik gebruik het programma Filezilla Server 0.9.37 op een Windows7 x64 systeem, en wil mijn bestanden (die ik in een gedeelde map op een harde schijf zet op mijn PC) kunnen bekijken van buitenaf.

Welke stappen heb ik reeds ondernomen?
Mijn PC is op mijn router via WiFi draft-n aangesloten op mijn router die achter mijn modem van mijn internetprovider staat. De router is een D-Link DIR-635. Binnen mijn netwerk ondervind ik echt geen enkel probleem qua verbindingen (wifi-printer, andere pc's, NAS, e.d. kunnen zonder problemen met elkaar verbinden).
Op de router krijg ik op mijn WAN-poort een dynamisch IP-adres. Na het aanmaken van een DynDns-account wordt dit probleem al verholpen. Adres is: jethrocl.dyndns.org. In mijn router heb ik de volgende poorten geforward (Virtual Server) naar mijn lokaal IP-adres, nl. 192.168.0.2:
- Public: 2121
- Private: 5000
- Protocol: TCP
Ook volgende port-range werd geforward naar ditzelfde ip-adres:
- Public: 2120, 2122-2128

In de Filezilla Server applicatie, heb ik ingesteld dat er moet geluisterd worden op poort 5000 voor FTP-transacties. Filezilla server verbindt zich met localhost 127.0.0.1.

Filezille Server is ingesteld met de nodige gebruikersaccounts en mapmachtigingen.

Toch wil deze opstelling maar niet werken, ook niet met een andere router, andere pc, andere internetprovider, niks, niks, echt niks.

Wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt op voorhand!
 
Volgens mij is een server opzetten niet mogelijk in het contract staat er dat dit ook niet mag enzo alleen bij Business klanten maar ik weet niet zeker meer hoe dat ook inelkaar zat.
Ik heb ergens gelezen op een forum dat het IP niet meer kan kloppen omdat jij namelijk op een soort telenet router zit die internet kan blokeren filteren enzo. Ik weet het ook niet misschien moet ik maar eens terug bij skynet gaan. Als je een server opsteld voor een spelletje werkt het wel en volgens mij is het gewoon en filter ofzo die ons blokeert. Dit kan gewoon niet. Ik heb zelf nog niet gebeld naar telenet maar ik heb gehoord dat de service slecht is dus ik zal het maar laten :confused:
 
Welkom op Helpmij.nl.:)
Deze topic is van 2010, dus niet actueel meer. Graag oude topics met rust laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan