ftp server niet meer bereikbaar na sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
ik heb sp2 geinstalleerd en nu kan ik mijn FTP server niet meer bereiken vanuit computers die niet in mijn netwerk zitten.

Dus ik kan met mijn eigen computers wel de server bereiken, maar met de computer van mijn buurman lukt dit niet meer. Heeft altijd prima gewerkt tot sp2.

De firewall van XP staat uit en ik verbindt mijn computers dmv een router ( daarom heb ik dus geen firewall nodig ).

hetzlefde probleem

heb ditzelfde probleem , werk hier met serv-u en ook bij mij kunnen de (externe) clienten met sp2 niet meer inloggen, of krijgen de melding dat er een fout is opgetreden bij het openen van de map op de ftp server, zorg ervoor dat u toegang tot de map hebt, Details, Er heeft een timeout van de opdracht plaatsgevonden

Zelfde probleem hier met guild en bulletproof. Microsoft platleggen? :p
Nee serieus, we zijn niet de enige, laatst nog op gegoogled.

:) Ik denk dat je dit gewoon kan oplossen door naar Configuratie scherm > Windows Firewall > Uitzonderingen > Poort toevoegen > vul hier een naam in bijv. FTP poort en dan het poort nummer van het FTP programaatje, 21 denk ik :rolleyes: en dan op < OK >
Je kan ook nog opgeven of het alleen in het netwerk moet gelden of ook voor het internet :)

:edit: lees nu pas dat je de firewall al uit hebt staan :confused:
Nouja misschien toch eens proberen

Laatst bewerkt:
zoals logisch en te verwachten, helpt het laatste bericht niet, firewall is uit, dus moet echt ergens anders een instelling staan. Ben nu wel zover dat met ftp voyager (de client software geleverd door rhinosoft maker van serv-u) een client kan loggen, wat erg vreemd is dat dit niet lukt in passive mode, deze moet uitgeschakeld staan. inschakeling van winxp sp2 firewall heeft nu ook geen invloed meer. blijft de grote vraag eigenlijk, veel mensen zullen toch loggen via explorer zelf die vaak automatisch naar passive mode gaat, hoe is dit te omzeilen, om het voor wat minder kundige gebruikers ook toegankelijk te houden. overigens de optie van niet in passive mode werken zou voor alle ftp clienten die deze optie kunnen uitschakelen moeten werken.

DE OPLOSSING

door hetgeen we in het vorige bericht al hadden ontdekt moest de mogelijkheid er zijn natuurlijk. De oplossing ligt dus bij een installatie met sp2 in het uitschakelen van de passive mode, dit bleek al uit mijn test met een willekeurige ftp client. Mijn vraag daarop hoe regel ik dit binnen internet explorer is op zich simpel beantwoord. Ga naar extra, internet opties, geavanceerd, en blader naar beneden totdat je de regel "passief FTP protocol gebruiken (voor compatiliteit met firewalls en DSL modems" tegenkomt. zet het vinkje voor deze optie uit, klik op toepassen en ok en de ftp server is na het afsluiten van internet explorer weer bereikbaar.
Blijft weer een rest vraag, wat doen pc's waar geen sp2 op staat bij het uitschakelen van deze optie, de oplossing moet natuurlijk wel universeel zijn voor alle xp systemen, zal dit nog gaan testen , houd jullie op de hoogte.
Hoop overigens dat voor een ieder deze oplossing werkt, is alleen getest op een serv-u ftp server, de andere namen die ik tegenkwam zijn mij niet ter beschikking maar ga ervanuit dat het ook voor die servers moet werken.

Overigens

P.s. laat me even weten of dit voor jullie ook de oplossing is ?

Was voor mij niet de oplossing, gaarne nog meer suggesties?, trouwens hulp op afstand werkt ook niet meer na installatie SP2, heeft dat ook hier mee te maken ?

Groeten Oossie

hulp op afstand wordt door de windows firewall geblokkeerd, tenminste als je deze aan hebt staan. Je kan bij uitzonderingen hulp op afstand plaatsen dan wordt deze wel doorgelaten. Verder de onderstaande oplossing ondertussen op meerdere pc's getest en gaat daar allemaal goed mee. Maar deze oplossing houd wel in dat in ieder geval via explorer geen passive ftp's meer te bereiken zijn dus we zoeken nog even verder

als ik de vink uit of aanzet maakt in explorer geen verschil.

Ik kan ook met de firewall helemaal uit niet op mijn server komen.

Lokaal gaat dit prima, zou Sp misschien mijn router beinvloeden ( dat kan toch eigenlijk niet lijkt me ).

Heb je in de router wel poort 20 en 21 openstaan dan ?

Groeten Oossie

poort 21 staat open, maar op advies van een kennis die zelf heel veel met servers te maken heeft heb ik mijn ftpserver ingesteld met poort 7777 en die staat ook open.

Het maakt trouwens geen enkel verschil of ik nu poort 21 gebruik want dan doet hij het ook niet.

En staan die poorten wel geforward naar het lokale ip nummer ?

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
En staan die poorten wel geforward naar het lokale ip nummer ?

Groeten Oossie

volgens mij wel ik heb er niets aan gewijzigd.

Ik heb een screenshot bijgevoegd, wil je aub even kijken of ik alles goed heb staan.

alvast bedankt

Bijlagen

• screendump modem.jpg
    screendump modem.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 87
via www2ftp.de heb ik geprobeerd mijn server te bereiken en als ik probeer in te loggen dan gaat mijn server aan ( het icoontje wordt blauw ). dus je zou haast zeggen dat ik hem wel bereiken kan, maar ik zie geen enkel map of zo.
Met een ander programma lukt mij het niet om de server te bereiken.

Ik heb exact hetzelfde probleem.
WinXP SP2 er op gezet en geen FTP server meer voor de buitenwereld.
Mijn buurman en ik delen de internetverbinding, en hij kan wel op de server komen (intern dus).
De interne firewall heb ik uitgezet; hiervoor in de plaats heb ik Sygate Personal Firewall geinstalled.

Als ik nu op een PC die buiten mijn netwerk zit probeer een connectie te maken krijg ik ook een scherm met "Read only map" en "Connection timed out".

Via http://www.net2ftp.com kun je controleren of je FTP server werkt.
Het rare is dat ik er hier wel mee op kom.
Ik kan zelfs alle mappen zien die ik gedeeld heb.
Maar het rare hier aan is dat ik niets kan downloaden; ik kan alleen browsen door de gedeelde mappen.

Als iemand een oplossing heeft: graag!

groet,
Dave.

Geplaatst door Clit13
Ik heb exact hetzelfde probleem.
WinXP SP2 er op gezet en geen FTP server meer voor de buitenwereld.
Mijn buurman en ik delen de internetverbinding, en hij kan wel op de server komen (intern dus).
De interne firewall heb ik uitgezet; hiervoor in de plaats heb ik Sygate Personal Firewall geinstalled.

Als ik nu op een PC die buiten mijn netwerk zit probeer een connectie te maken krijg ik ook een scherm met "Read only map" en "Connection timed out".

Via http://www.net2ftp.com kun je controleren of je FTP server werkt.
Het rare is dat ik er hier wel mee op kom.
Ik kan zelfs alle mappen zien die ik gedeeld heb.
Maar het rare hier aan is dat ik niets kan downloaden; ik kan alleen browsen door de gedeelde mappen.

Als iemand een oplossing heeft: graag!

Ik weet dat het super idioot is maar met het programma hierboven kan ik mijn server bereiken en ook downloaden.

groet,
Dave.

sorry ik masak het een beetje onoverzichtelijk door in de quote te reageren.

Maar wat ik wilde zeggen dat ik via het bovenstaande programma mijn server kan benaderen en ook downloaden.

Dus volgens mij moet alles werken zoals het hoort maar downloaden via de computer van mijn buurman met een ftp programma gaat niet.

Idioot he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan