FTP server niet van buiten te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

imre2333

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Ik heb een ftp server en als ik mijn interne ip adres intyp in mijn ftp programma lukt het wel en ik heb ook de juiste port geopend naar de juiste pc (want die zit dus achter een router) maar als ik bij mijn ftp programma mijn publieke ip adre intyp doet hij het niet.

je kan eigenlijk beter een nieu topic openen maar goed.

het kan wel eens zo zijn dat als je dat probeerd op een pc in het zelfde netwerk,
of op dezelde pc als de ftp server dat het niet lukt.

probeer eerst een of het op een andere locatie (bij de buren bv) wel lukt!

Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven.
Het is niet de bedoeling dat je verdergaat in een vraag van een ander.

@Nightrider: Als er iets is wat je denkt dat er niet goed is aan een bericht, dan kan je de "meld misbruik in dit bericht" link gebruiken zoals je ook wel zal weten ;)

Okey,
Stel je voor dat ik op mijn computer beneden met het IP adres AA een FTP server heb staan. mijn publieke IP is bb en mijn standaard gateway is CC. moet ik dan in mijn modem de poort naar CC openen en dan in mijn router de poort naar AA? en als dan iemand bb: poort intypt krijgt hij dan de ftp server? want ik snap niet helemaal welke poorten je open moet zetten

Je moet je poort opgegeven bij je FTP server doormappen, of forwarden naar je ip adres van comp waar die FTP server op draait, die je daarin ook op moet geven bij je home ip, naast je publieke poort of dns naam bij je passive fixed of dynamic mode.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan