FTP server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghelsing

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2005
Ik wil een FTP server opzetten,nu hoorde ik vertellen, dat Cable/Wanadoo dat niet toestaat.

Ja en verder.....

Welke providers dit wel toestaan, en of dit wel zin heeft, dit i.v.m met hoge kosten wat dit misschien met zich meebrengt.

Weet je zeker dat dat niet mag bij jou provider.
Ik kan er op hun site niks over vinden.

Dat is mij verteld, door iemand , die er verstand van zegt te hebben.
Maar ik zal het nog eens navragen, en ook eens op de site van wanadoo kijken.
Ik heb het natuurlijk te snel aangenomen.
Ik heb wel inmiddels het FTP programma Serv-U geinstalleerd.
Weet natuurlijk niet of dit een behoorlijk programma is.

Servu is goed.
Als daar problemen mee zijn dan kun je dat in de sectie ftp zetten.
En dan helpen ze jou ook.

Laat ik eerst maar eens uitzoeken of Wanadoo een FTP server accepteerd, dan kan ik in ieder geval verder met Serv-U

Bedankt, voor de tip, ik hou het in gedachten, ik ga eerst eens dit uitproberen.
Ik weet niet of het waar is wat word beweerd, maar toch maar proberen. lees onderstaande.

hij accepteerd het wel maar er is een maar als je internet over de kabel dan veranderd steeds je ip adres als je opnieuw verbinding maakt
als met servu werkt kan dat je oplossen door dns4Me te downloaden en een sub domain aan te maken er is een proef versie van een maand hier kun het programma downlaoden
http://www.dns4me.com/download.asp?prod=d4
en op de deze site een sub domain aanmaken
https://rhinosoft.com/dns4me/d4purchase.asp?cartno=&reqprod=&asp=&fdsct=

Ik heb een wisselend Ip adres genomen, maar krijg deze melding

LOGIN

Server: trabuco.no-ip.com
Username: ghelsing
Passwort: gerard44

Port: 21Fehlgeschlagener Einlogversuch:

Fehlgeschlagener Login auf: trabuco.no-ip.com
Benutzername: ghelsing

Der Servername ist nicht gültig, der angegebene Server ist im Moment nicht erreichbar oder er läßt auf dem angegebenen Port keine FTP-Verbindung zu.

Kan het niet komen dat de poort, in dit geval 21, geen verbinding toelaat.
Ik heb wel eens gelezen dat je een poort boven de 2100 moet kiezen. .

En dit heb ik ook gelezen.

FTP-Server in uw thuisnetwerk.

Als uw gebruik maakt van een gedeelde internetverbinding, dient u een 'port mapping. te maken om de ftp server op internet bereikbaar te maken . Dit houdt in dat u de standaardpoort van de ftp server (poort 21) doortrekt vanaf uw internetverbinding naar het ip adres van de pc in uw thuisnetwerk, waarop de ftp server staat. Hoe dit precies in zijn werk gaat, vindt u in de handleiding van uw router of kabel.adsl/modem. Zonder 'portmapping" is de Ftp server niet bereikbaar. Het instellen hierva(vaak alleen op internet) kan via de beheer module van uw internet apperatuur. Veelvoorkomende benamingen van ' port mappings ' zijn: NAT, NAPT, virtual server, virtual host of port forwarding.

Dit bericht las ik in het laatste HCC blad. (computer totaal).

Dit gaat allemaal een beetje boven mijn pet, hoewel het misschien ook best meevalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan