FTP server van buiten benaderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Ik heb een Iomega netwerk harddrive. Hierin zit een FTP-server. Deze heb ik geactiveerd en deze is binnen het thuisnetwerk goed te benaderen. Wanneer ik de server van buiten wil benaderen -door laptop even "via de buren" in te loggen- is de server niet bereikbaar.

Mijn conclusie: zal door de router worden tegengehouden en het volgende ondernomen:

modem/router is een Speedtouch 716. Hier kan via "game and application sharing" gekozen worden voor FTP-server. Dit heb ik gedaan en deze verbonden met de Netwerk harddisk. Op deze manier in het verleden ook gedaan met eMule, daar werkt het probleemloos (hoge ID). Wat zie ik over het hoofd?

in je router poort 21 en 20 open zetten
ik heb de 320 Gb versie van iomega

Laatst bewerkt:
Die heb ik dus ook. Door in de router STP-server te kiezen (uit een lange lijst voorgeprogrammeerde spellen etc) dan moet die toch outomatisch de juiste poort kiezen? Bij mij heb ik de server dus verbonden met die Iomega en er wordt in de router vermeld dat poort 21 gebruikt wordt. Toch lukt het niet...

ik heb je een mail gezonden met plaatjes van mijn instellingen.

Ik wacht mety spanning af en laat weten of het alsnog gelukt is.

edit: nog geen mail ontvangen.....

Laatst bewerkt:
mail server is vogens mij van slag.
ik krijg ook niks meer binnen

Inmiddels hebben Puppie en ik wat e-mail contact gehad. Ik had alles goed staan alleen wist niet dat ik van buiten mijn externe ip-nummer moest gebruiken. Ik probeerde steeds met mijn interne adres de FTP-server te benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan