ftp server van buiten het netwerk bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Ik heb een ftp server opgezet op mijn computer die in mijn thuisnetwerk zit (achter een router dus). Ik kan perfect met deze server verbinding maken wanneer ik het ip adres dat ik van mijn router krijg gebruik en dit ook instel in mijn server. Wanneer ik echter mijn publiek ip adres instel in mijn server en dan verbinding wil maken met de server door in de client ook dat ip adres in te vullen kan ik geen verbinding maken. Wanneer ik in de server mijn publiek ip gebruik en in mijn client dat dat ik krijg van mijn router kan ik wel verbinding maken.

Maar dit wil dus zeggen dat iemand die in de client het publieke ip invult, iemand die dus van buiten mijn netwerk verbinding wil maken, geen verbinding kan maken met de server.

Ik heb poort 21 geforward in mijn router...

Hoe komt het dat men van buitenaf nog niet op mijn ftp server kan?

normaal is jou ip nummer voldoende om naar binnen te gaan.
vanaf waar probeer jij dat.
ga je naar de buren of doe je het vanaf je eigen aansluiting....dan gaat het niet werken.

ik heb het zelfde probleem,
na wat zoeken weet ik nu dat het komt door de IP adressen je hebt een intern IP adress en een EXTERN ip adres maar er zij 5 computers in huis met het zelfde externe ip adress dus als ik van buiten af het externe IP adress in typ krijg ik geen verbinding want het zijn 5 pc's

weet iemand de oplossing moet ik zoiets als ftp://EXTERNIP;INTERNIP doen??

HELP!!

ik heb het zelfde probleem,
na wat zoeken weet ik nu dat het komt door de IP adressen je hebt een intern IP adress en een EXTERN ip adres maar er zij 5 computers in huis met het zelfde externe ip adress dus als ik van buiten af het externe IP adress in typ krijg ik geen verbinding want het zijn 5 pc's

weet iemand de oplossing moet ik zoiets als ftp://EXTERNIP;INTERNIP doen??

HELP!!

Als je wil uploaden/downloaden naar/van een ftp server binnen je eigen netwerk, moet je die ftp server het interne ip adres geven van de computer waar hij op draait.
Geef je de server je externe ip adres, dan is hij normaalgezien bereikbaar voor mensen buiten je netwerk, maar kun je hem zelf niet bereiken van binnen je netwerk.

(om je interne ip adres te weten, ga naar start--> uitvoeren --> typ "cmd" --> ok --> typ "ipconfig", (je ip adres is wat bij IPv4 staat))

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik dacht zelf ook al waarom kunnen mensen buiten mijn netwerk, niet mijn FTP bereiken op mijn windows 2003 servertje, kheb geen firewall aanstaan dus dat is het niet. de poort 21 staat ook open in mijn router. nu even over de oplossing: het extern IP zetten als server adres. dat is inderdaad logisch. maar je kan niet zelfs iets intypen als server adres. je kan alleen "unassigned" of iets selecteren uit het dropdown menu, dus een intern IP adres...

en hoe zet je meer acces accounts aan voor je FTP gedeelte voor buiten je eigen netwerk liggende mensen? zodat mesen alleen met ene account kunnen verbinden, en geen anymous.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik dacht zelf ook al waarom kunnen mensen buiten mijn netwerk, niet mijn FTP bereiken op mijn windows 2003 servertje, kheb geen firewall aanstaan dus dat is het niet. de poort 21 staat ook open in mijn router. nu even over de oplossing: het extern IP zetten als server adres. dat is inderdaad logisch. maar je kan niet zelfs iets intypen als server adres. je kan alleen "unassigned" of iets selecteren uit het dropdown menu, dus een intern IP adres...

en hoe zet je meer acces accounts aan voor je FTP gedeelte voor buiten je eigen netwerk liggende mensen? zodat mesen alleen met ene account kunnen verbinden, en geen anymous.

Normaal moet je zowel het ip adres als het al dan niet toestaan van anonymous login als ook de gebruikersaccounts kunnen instellen. Misschien moet je eens een andere ftp server proberen? Hier vind je een goeie die freeware is: http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/quick__n_easy_ftp_server_lite.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan