FTP server vanachter router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kesum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Ik heb met FTP server van 1 of andere pablo een server opgezet. alleen werk ik vanachter een router. de server werkt dus alleen intern. hier heb ik niet zoveel aan want via netwerkomgeving kon ik natuurlijk ook al op de andere computers kijken.

Het programma geeft als IP 127.0.0.1 op dit klopt uiteraard niet en het staat er ook bij. Als ik intern 192.186.1.100 probeer dan doet hij het wel.
Wat is mijn Ip of hoe kom ik erachter als ik via een andere computer bijvoorbeeld vanaf een vriend van mij wil inloggen op mijn FTP server bij mij thuis.

Groeten Kesum

jah dat had ik mij ook al bedacht maar als ik die IP invoer dan wil hij connecten met mijn router waar ik alle instellingen kan doen. niet met mijn FTP server.

je moet in je router instellen dat ie ftp poorten door stuurd naar 192.186.1.100 dan kan iemand op het internet gewoon je externe ip in tikken en daar mee connecten :)

Hallo Kesum.

Op een ftp server moet je inloggen met een ftp programma, of met behulp van internet explorer met de url ftp://ipadres. Als de server niet op de standaard poort 21 draaid kun het url nog aanvullen met dubbele punt poortnummer.

Als je een server draaid achter een router moet je het poortnummer mappen naar de pc waar de server software op draaid, in de router.

Welk type/merk router heb je?

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
een E-tech Broadband switch router RTBR03

Maar ik heb hem nu geloof ik helemaal gesloopt. Ik kan niet meer inloggen op mijn router en dingen veranderen.

Je router even van het stroom halen en opnieuw aan de netvoeding zetten

Ok hij doet het weer.
Maar ik snap er nog steeds niets van ik zal er even een plaatje bij doen. Mischien dat iemand er wat in ziet.

Interne IP van mijn computer is dus 192.168.1.100 hier staat de het programma op. Die FTP loopt op port 21 dan moet het zo toch goed zijn?? als ik nu inlog via een andere computer hier in huis via mijn IP van mijn provider kan hij de pagina niet vinden.

Bijlagen

• ftp.jpg
    ftp.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt:
Hallo Kesum.

Ook poort 20 moet je zoals je hebt gedaan mappen naar dat ip adres.

gewoon 1 regel eronder? of de range veranderen naar 20 - 21?

net zoals poort 21 maar dan gewoon er onder ja...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan