FTP-server via shared-connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterbl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Hoi,
Ik heb gister een FTP server geinstaleeerd op mijn computer (laten we heb FTPCOMP noemen), deze FTPCOMP en de andere computers in het netwerk krijgen verbinding met internet via een andere computer (laten we hem ROUTCOMP noemen). Deze ROUTECOMP draait op Win XP Proffesional, en heeft zijn verbinding geshared. FTPComp draait ook Win XP Proffesional.

De alle computers in ons netwerkje kunnen op de ftp komen van FTPCOMP, maar van buiten af (dus via internet) is FTPCOMP niet te bereiken.

Weet iemand wat ik moet doen om mijn FTPserver op FTPCOMP ook via internet te kunnen (laten) bereiken?

Graag hoop ik op reactie's

Groeten,
Peter

kun je niet beter van routcomp en ftpcomp 1 comp maken. want nu heb je te maken met een proxy!

Dat zou inderdaad misschien wel de makkelijkste oplossing zijn, maar RouteComp heeft te weinig schijfruimte, dus zou ik graag van RouteCOMP een proxy willen maken. Routecomp moet eigelijk alles wat hij op poort 21 binnenkrijgt van buitenaf door moeten spelen naar FTPCOMP op poort 21. En FTPComp moet zijn response dan ook weer terugspelen naar RouteComp die het vervolgens verder afhandeld.

DUs, bij deze weet ik dus wat duidelijker wathet probleem is, alleen weet ik niet welk programma ik hier voor kan gebruiken dat klein maar doeltreffend is.

Groeten,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan