ftp server, was ik weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
mensen, allemaal heel leuk en aardig, ik had gister een vraag gepost met me oude router, ik proberen inloggen, router kapot... hijs fijn

nu heb ik een nieuwe router en alles is anders dus moet ik helaas jullie weer lastig vallen... bij de vorige wist ik alles wel een beetje te zitten maar ik heb nu een wireless en alles "is/lijkt" anders...

het gaaft over ftp, ik wil een ftp server maken...

nu heb ik de router:

linksys wireless-g
broadband router
with 4 port switch
model : wrt54g

wel een lekker snel ding trouwens en heel makkelijk te "installeren" maar wie kan me verder helpen, der zijn zoooooooooooveel opties...

Bij die router zit een uitgebreide handleiding op cdrom.
Gewoon een keer goed doorlezen zou ik zeggen

die is duits maar ik ga dat proberen... der zijn namelijk behoorlijk veel opties bij de optie : applications & gaming -> Qos

ja en om nou te zeggen dat er veel over Qos in staat

is er niemand die zo kan zeggen wat ik moet doen ?

Laatst bewerkt:
In de router heb je een NAT functie, hier moet je poort 21 doorverwijzen naar het IP van de PC waar de software van FTP opstaat.

Ik heb mijn ftp-server gewoon met Port Forwarding doorgelinkt. En dat werkt prima (Applications and gaming, tabblad Port Range Forward.) Waarom wil je perse Qos?
En inderdaad is er ook een Engelse versie van de pdf beschikbaar. Weet niet hoe je Engels is maar omdat veel termen nou eenmaal in het Engels zijn leest het vrij gemakkelijk.

ga dit proberen... ik wist btw totaal niet waar ik moest zoeken en kwam bij Qos uit...

Vergeet niet ook de modem eventueel aan te passen. weet niet welk adres je vorige router had maar wellicht moet je daar even naar kijken. Externe adres van de wrt54g is 10.0.0.150.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan