ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

L@urence

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
ey mensen,

ik probeer al een tijd een ftp server van buitenaf te openen, ik kan inmiddels wel inloggen op de server, maar na het inloggen krijg ik een foutmelding dat de map niet toegankelijk is... Nu ben ik erachter gekomen dat windows firewall hiervoor zorgt, omdat het wel lukt als ik die firewall uitzet. Ik heb poort 21 in windows firewall al opengezet, maar hiermee werd t probleem niet opgelost..
Weet iemand hoe k dit kan oplossen??

Weet iemand btw hoe je meerdere mappen kan sharen? Ik share in mijn ftp-server prog meedere mappen, maar ik kan alleen maar de home-directory map zien?

Alvast bedankt,

Laurence

Probleem zou te omzeilen moeten zijn met in "Passive mode" connecten met de ftp-server.

Er zijn meerdere programma's die dat kunnen, zoals SmartFtp, BladeFTP, Core FTP Lite, maar ook de gewone Internet Explorer (versie 6), als je daar maar aanzet:
Extra -> Internetopties -> tabblad Geavanceerd -> [Zie de bijlage]

[Edit:] Hoe je instellingen in de ftp-server verder staan kan ik van hieruit niet beoordelen.

Tijs.

Bijlagen

• ftp_passive.JPG
    ftp_passive.JPG
    50,4 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Probleem zou te omzeilen moeten zijn met in "Passive mode" connecten met de ftp-server.

Er zijn meerdere programma's die dat kunnen, zoals SmartFtp, BladeFTP, Core FTP Lite, maar ook de gewone Internet Explorer (versie 6), als je daar maar aanzet:
Extra -> Internetopties -> tabblad Geavanceerd -> [Zie de bijlage]

[Edit:] Hoe je instellingen in de ftp-server verder staan kan ik van hieruit niet beoordelen.

Tijs.

bedankt voor je reactie,

de server draait al in passive mode en in internet explorer staat ook de functie om passief ftp te gebruiken aangevinkt.

Laat ons eens een paar van die instellingen van je ftp-server zien? Ik vind het moeilijk me iets bij je problemen voor te stellen zonder dat ik weet
1. Welk ftp-serverprogramma je gebruikt
2. Hoe je die 'extra gesharede mappen' hebt aangegeven in het pakket, en vooral, voor welke gebruiker of gebruikersgroep

Een paar schermafdrukken + de ftp-serversoftwarenaam zouden wellicht wat verder kunnen helpen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan