FTP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperABC

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Ik heb met FileZilla een server gemaakt. Nu wil ik graag weten hoe ik daarnij kan komen. Ik heb ergens deze code gevonden. Alleen vraag ik me af wat de 'ftpserver' is.

void FileSubmit()
{
HINTERNET hInternet;
HINTERNET hFtpSession;
hInternet = InternetOpen(NULL,INTERNET_OPEN_TYPE_DIRECT,NULL,NULL,0);
hFtpSession = InternetConnect(hInternet,"ftpserver",INTERNET_DEFAULT_FTP_PORT, "ftpuser"," ftppass", INTERNET_SERVICE_FTP, 0,0 );
FtpPutFile(hFtpSession, "C:\\myfile.txt", "myfile.txt", FTP_TRANSFER_TYPE_BINARY, 0);

InternetCloseHandle(hFtpSession);
InternetCloseHandle(hInternet);
}

Ik weet verder niet veel over ftp servers, maar het is dus de bedoeling dat die code die file naar mijn server stuurt. Dan komt die als het goed is ergens op mijn pc terecht?

Misschien weet iemand hoe dit moet?:thumb:

Als je lokaal draait (zowel server als client) kan je hoogst waarschijnlijk gebruik maken van 127.0.0.1, wat de loopback is.

Als je binnen je eigen thuisnetwerkje draait, is het wellicht het handigste om de serverpc op een fixed ip-adres in te stellen en dat te gebruiken.

Wanneer je externe toegang wil hebben, moet je achter je externe IP komen (verschillende sites die je dat kunnen geven). Je kijkt wel best even bij je provider na of die remote FTP-access wel toelaat. Een fixed-IP adres is hier ook wel een must.

Als ik als server 127.0.0.1 doe krijg ik inderdaad het bestand binnen. Ik zal even kijken of het ook werkt via het externe IP. Is er trouwens ook een manier om te kijken of de server wel online is?

Of het binnen het thuis netwerk werkt, weet ik niet omdat de computer waarop ik het teste zei: dat het geen juist geconfigureerde toepassing was?! Ik heb geprobeerd een fixed-ip in te stellen maar dan heb ik enkel verbinding lokaal, en dus niet met internet. Of me provider remote FTP-acces toestaat kan ik niet vinden. Ik heb de fixed-ip via deze uitleg gemaakt...

Dit is FileZilla als ik de server online zet...
attachment.php

Maar nu heb ik dus alleen een lokale server, als ik dat het externe IP doe werkt dat niet. Weet iemand misschien hoe je dit dan doet?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Me FTP server werkt nu ook niet meer lokaal op 127.0.0.1 dus. Is TCP niet een alternatieve mogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan