FTP toegan sitecom router

Status
Niet open voor verdere reacties.

SstennizZ

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Ik heb een Conceptronic CHD3NET netwerkkaart staan met een onboard ftp server.
Deze heb ik geactiveerd met poort 21.

Mijn router is een Sitecom WL-160.

Op deze router heb ik poort 21 i.c.m. het interne ip adres van de netwerkschijf geforward.

Als ik nu via ftp mijn externe IP adres benader, kom ik niet op mijn ftp server. Wat doe ik verkeerd of ben ik vergeten?

ftp[ firewalls

heb je fire wall van windows draaien of andere deze moet je uitschakellen zeker die van windows en als je een aparte heb draaien mot je deze ook forwarden of poort 21 vrij stellen

heb je fire wall van windows draaien of andere deze moet je uitschakellen zeker die van windows en als je een aparte heb draaien mot je deze ook forwarden of poort 21 vrij stellen

Op mijn netwerkschijf (waar de ftp server op draait) zit geen firewall. De firewall van de router is uitgeschakeld en die poort 21 had ik al geforward voor het interne ip adress van de netwerk kaart.. Zoals in mijn eerste bericht al staat..

ftp

sorry maar ik had niet goed gelezen maar je zegt dat je een netwerk schijf heb aan gesloten op je router dus deze zit niet in je eigen pc of in een andeere pc
en als je interne ip gebruik krijg je dan wel conectie met je schijf als dat wel gaat zit er ergens ietsneit goed bij router of instelling van je ftp server

sorry maar ik had niet goed gelezen maar je zegt dat je een netwerk schijf heb aan gesloten op je router dus deze zit niet in je eigen pc of in een andeere pc
en als je interne ip gebruik krijg je dan wel conectie met je schijf als dat wel gaat zit er ergens ietsneit goed bij router of instelling van je ftp server

Haha.. Juist.. zo ver was ik ook.. ;)
De netwerkschijf zit via LAN aangesloten op mijn laptop.. Via die sitecom router..
Maar de vraag is dus wát er niet goed zit..

Vertel eens precies welke meldingen/logs je krijgt als je probeert te verbinden.
Alvast 1 hint: Gebruik passive ftp. Dat is bijv. de standaard in Internet Explorer, dus probeer het eens via Internet Explorer.
Werkt het niet, gebruik dan een ander ftp-pakket die fatsoenlijke logs maakt, zoals smartftp

We horen het wel.

Tijs.

Vertel eens precies welke meldingen/logs je krijgt als je probeert te verbinden.
Alvast 1 hint: Gebruik passive ftp. Dat is bijv. de standaard in Internet Explorer, dus probeer het eens via Internet Explorer.
Werkt het niet, gebruik dan een ander ftp-pakket die fatsoenlijke logs maakt, zoals smartftp

We horen het wel.

Tijs.

Als ik explorer gebruik zegtie gewoon dat ik geen toegang krijg.
Maar in smartFTP geeftie:
No connection could be made because the target machine actively refused it. Connection closed.
Connection timeout. No response from server.

Geef je nog een gebruikersnaam + wachtwoord mee bij het verbinden?
Oftewel: Je weet zeker dat je niet als Anoniem probeert te verbinden?

Als dit niet de reden is, dan heb ik het idee dat je portforwarding niet in orde is.
Kijk na of poort 21 TCP inderdaad naar het juiste interne ip-adres van de NAS-server wordt verbonden, en doe er voor de zekerheid ook poort 20 TCP bij.
Vergeet niet om passive ftp in te stellen in je ftp-client programma.

We horen het wel.

Tijs.

Ok, wat heb ik in het proces verkeerd gedaan.. :P

Ik heb:
- FTP server op het netwerkstation op active gezet.
- Gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt op de interface van het netwerkstation.
- Uitgezocht wat het IP adres is, waarmee ik zichtbaar ben op het internet (met mijn laptop)
- Het ip adres van mijn netwerkschijf opgezocht (192.168.0.100 is het adres wat ik gebruik op mijn laptop om de netwerk schijf op te komen, dus dan zal dat hem wel zijn?)
- Op mijn router de poorten 20 en 21 geforward voor het ip adres 192.168.0.100

- In de ftp client gebruik ik mijn externe ip adres en de inloggegevens voor de ftp server..

Vervolgens krijg ik alle bovengenoemde errors.. Ik kan er dus nog steeds niet op.
Ook niet als ik de client op passive zet..

Wat doe ik nou verkeerd of ben ik vergeten ofzo?

Kijk ook na in je router of er misschien een firewall in geactiveerd is, die wellicht dit soort verbindingen blokkeert.

Verder heb ik zo snel geen hints. Vermeld in ieder geval even het juiste merk/type van je router.

Ik ga er verder ook vanuit dat je niet twee routers gebruikt, maar slechts 1. Gebruik je er twee achter elkaar, dan zul je 2x portforwarding moeten doen, maar of dat nodig is dat horen we wel van je.

Tijs.

Kijk ook na in je router of er misschien een firewall in geactiveerd is, die wellicht dit soort verbindingen blokkeert.

Verder heb ik zo snel geen hints. Vermeld in ieder geval even het juiste merk/type van je router.

Ik ga er verder ook vanuit dat je niet twee routers gebruikt, maar slechts 1. Gebruik je er twee achter elkaar, dan zul je 2x portforwarding moeten doen, maar of dat nodig is dat horen we wel van je.

Tijs.

Op de router staan geen firewalls aan.. De router is een Sitecom WL-160.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan