FTP upload van 10MB lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Ik wil met ftp een aantal bestanden uploaden.

Het gaat om een groot aantal bestanden en mappen in een uitgebreide directory structuur, ik probeer dat in één kopieer actie te doen. De gezamenlijke grootte is 10MB.
Ik loop voortdurend aan tegen de meldingen
- Error copying file
- The server cannot open connection in active mode

Maar als ik bij wijze van test één geheel bestand upload van 10MB dan gaat het wel probleemloos.

Waar kan dit aan liggen?

Ik gebruik het ftp-programma WinSCP. Ik neem aan dat dat programma degelijk genoeg zou moeten zijn.

Ik gok dat je teveel sessies (teveel gelijktijdige verbindingen) tegelijk gebruikt.

Ik voer op dat moment maar één taak uit op mijn computer - namelijk die files uploaden.
Het lijkt me niet dat ik dan teveel verbindingen gebruik. Of begrijp ik dan niet wat je bedoelt?

Je geeft aan dat als je 1 geheel bestand upload van 10 MB het wel lukt, dan ga ik ervan uit als je meerdere bestanden wilt uploaden, het niet wil lukken ... ?
Maar misschien begrijp ik het idd verkeerd :D

Trouwens, 1 taak op je PC uitvoeren heeft niets te maken met het aantal sessies richting de FTP server.

Inderdaad:
Onder gelijkblijvende omstandigheden kan ik
- wel één bestand van 10MB uploaden, en
- niet een groot aantal bestanden en mappen met een gezamenlijke grootte van 10MB uploaden

Mijn vraag is hoe dit komt.

Met meerdere bestanden, worden er meerdere sessies tegelijk gebruikt (er worden dus meerdere bestanden tegelijk ge-upload), niet elke FTP server accepteert meerdere verbindingen, je zou dus bij de configuratie van die FTP server (in je FTP client) even moeten kijken of je een maximaal aantal verbindingen in kunt stellen en die op 1 zetten ..

OK.
Is 'verbinding' in deze hetzelfde als 'poort' of 'connectie'?

Dit is trouwens het antwoord van de support van mijn host:

one.com support zei:
U zou eventueel de passive mode kunnen inschakelen. We zien ook de
melding van poort 57938, maar FTP gaat altijd via poort 21 (zonder SSL).
Kunt u dit ook corrigeren?

Ik heb in de UI van WinSCP gezocht naar de optie om het aantal verbindingen op 1 te zetten. Dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Verder kreeg ik de tip van iemand om - als escape in deze situatie - windows explorer te gebruiken.
Met windows explorer heb ik de kopieer-actie probleemloos kunnen voltooien.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan