ftp van buitenaf pakt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
296
Hallo,

Ik heb filezilla server.
Locaal kan ik hem bereiken en ikzelf met men extern ip adress ook. (ik zit achter router e nheb geforward)

maar als anderen van buitenaf hem willen bereiken dan krijgen ze de volgende foutmelding:
*zie bijlage*

en me firefox kan ik er met men extern ip niet op met internet explorer en ftp in windows (cmd > ftp) wel.

ps: De toegang is er volledig

Kan iemand me hierbij helpen ?

groetjes,

Benny
 
Laatst bewerkt:
Heeft waarschijnlijk ermee te maken dat je Passive mode aan of uit hebt staan op je FTP-server...

Ga naar Edit > Settings > Firewall Settings (Onder Connections) en haal daar het vinkje weg of zet hem bij Passive Mode.

Probeer het dan nogmaals.
 
Laatst bewerkt:
Men heeft de usernaam goed ingevult?
Password ook?
Aantal connecties is meer dan één (zodat er meer dan één persoon kan connecten)?
De poort is ingesteld op nummer 21?
 
ik heb dit: *zie bijlage*
Ik kan hem blijkbaar niet uit passive mode zetten.
 
Laatst bewerkt:
Passive mode setttings lijken goed te staan.

Zoals de melding aangeeft heeft het met de rechten van je mappen te maken.
Staan deze goed ingesteld.
-- Dus een gebruiker aangemaakt.
-- Met/zonder wachtwoord.
-- Een rootmap toewijzen.
-- Daar de rechten voor geven (read/write enz.)
-- Aantal gebruikers die tegelijk connectie kunnen maken.

En mijn vorige vragen zitten ook goed?
 
normaal gezien staat alles perfect voor de user: usr

ik heb bijlages met alle configuratie over users.

Hopelijk is dit een bekend probleem.

ps: heb al eens ingesteld dat hij geen time-out heeft maar ook dit helpt niet.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien staat inderdaad alles goed.
Weet je zeker dat je de poorten goed geforward hebt? Dus niet onder port triggering?
Ik zou het porbleem in dit geval toch bij de poortforwarding zoeken.

Ik vond overigens nog deze info op de Filezilla website:
Unfortunately, many personal firewalls and consumer routers are flawed or in some cases, are even actively sabotaging FTP (e.g. SMC Barricade V1.2).

First of all, you should keep everything up-to-date. This includes the firewall software as well as the firmware version in your router.

If that does not help, you might want to try to uninstall your firewall to see what happens. Simply disabling your firewall might not work, quite some firewalls cannot be fully disabled.

If possible, try to connect directly to the internet without a router.

If you are trying to setup a server and it works fine within your LAN but is not reachable from the outside, try changing the listening port. Some ISPs don't like its customers to host servers and block ports < 1024.

Another problem might be if you are hosting an FTP server on default port 21. There might be a firewall at the ISP side of your connection which can do odd things like changing the port for PASV commands. Try using another non-default port for your FTP server.
Bron.

Non default poort werkte bij mij overigens niet, maar misschien voor jou enkele opties om uit te proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan