FTP vanuit een internet cafe

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolletjeom

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
hallo allemaal

ik heb een reiswebsite ( www.bolletjeom.nl) en vertrek binnenkort voor weer een reis.
tijdens mijn vorige reis had ik een vriend zo gek gekregen de wijzigingen die ik online wilde hebben er voor mij op te zetten.
Ik kan namelijk niet "inloggen" op mijn eigen site. ik gebruik gewoon een FTP programma op mijn compu thuis.

Vriend in kwestie heeft er niet zoveel zin in om het weer te doen en ik vroeg me af of iemand enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen.
Kan ik op een makkelijke manier een FTP programma integreren in mijn site of is een online variant van een FTP programma dat ik niet hoef te instaleren op een willekeurige compu in een internetcafe? want over het algemeen kan je dat dus niet in die cafe's

betekend dat dan dat ik mijn hele site moet omgooien?
ik heb wel eens begrepen van iemand dat ik een site moest gaan maken in blogger of maakum etc etc
bedoel jij dat ook?

( ik ben een leek, zoals je ziet)

een paar minuten later:
ooohnee. ik ben niet zo'n leek. ik weet alweer wat CMS is.
dat wil ik dus niet, daar heb ik simpel weg de tijd nu niet meer voor. om het om te zetten. en ik heb nog steeds geen programma gevonden dat ik begrijp EN dat kan wat ik wil ;-)
ik heb hier een paar maanden geleden naar gekeken.

dus, is FTP ofzo mogelijk zonder dat ik mijn site verbouw?

Laatst bewerkt:
Inderdaad.

De content zijn gewoon tekstfiles.
Maak je op de site aan.
De vormgeving blijft zo, maar moet je wel eerst maken.
(er zitten wel basis layouts in het script)
Het script doet het werk.

Je kunt zelfs je aanpassingen naar je site mailen met fuzzylime.
(heb ik zelf nog niet getest)

Heb je het script geupload naar je host,
kun je in feite direct beginnen. (mits je layout, vormgeving goed is)

Je zou het uit kunnen testen op een testmap op je site.
Uiteraard heb je php ondersteuning nodig.

:cool:

en met een usb stick met u3 software.....is dat een optie.
en ja een blog is het makkelijkst.
heb ik ook gedaan....kun je vanaf elke pc met een internet aansluiting bijkomen.

hi

ik ben bekend met het principe blog ( ik schrijf voor een reiswebsite die blogs aanbied)
Ik wil dit echter liever niet. ik heb dit een tijdje getest en mijn bezoekers waren niet blij met het door gelinkt worden.

Dat van die usb stick is misschien wel een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan