Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door hackerfrans
Heb je hier wat aan?
Private Sub cmdAfsluiten_Click()
Unload Me
End Sub
Private Sub cmdVerbinden_Click()
On Error GoTo fout
netFTP.RemotePort = 21
netFTP.Protocol = icFTP
netFTP.RequestTimeout = 60
netFTP.RemoteHost = txtURL.Text
netFTP.UserName = "VUL HIER JE GEBRUIKERSNAAM IN"
netFTP.Password = "VUL HIER HET PASSWORD IN"
netFTP.Execute txtURL.Text, "DIR"
Exit Sub
fout:
txtGegevens.Text = "Fout: " & Err.Description
End Sub
Private Sub Form_Load()
txtURL.Text = ""
txtGegevens.Text = ""
Me.Show
txtURL.SetFocus
End Sub
Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
netFTP.Cancel
End Sub
Private Sub netFTP_StateChanged(ByVal State As Integer)
Dim vntGegevens As Variant
Dim strGegevens As String
strGegevens = ""
Select Case State
Case icError
txtGegevens.Text = "Fout: " & netFTP.ResponseInfo
Case icResponseCompleted
Do
vntGegevens = netFTP.GetChunk(1024)
If Len(vntGegevens) = 0 Then
Exit Do
End If
strGegevens = strGegevens & vntGegevens
DoEvents
Loop
txtGegevens.Text = strGegevens
End Select
End Sub
Private Sub txtURL_Validate(Cancel As Boolean)
If Trim$(txtURL.Text) = "" Or InStr(txtURL.Text, ".") = 0 Then
MsgBox "Voer een FTP-adres in a.u.b.", vbOKOnly Or vbExclamation, "FTP-client"
Cancel = True
End If
End Sub
Geplaatst door DENNIS90
Hieronder is een zeer simpel ftp-programma. Het laat alleen de bestanden op een server zien. Wil je echt een ftp-programma gaan maken, dan zou je toch echt met API's moeten gaan werken, anders is het niet mogelijk om een bestendig programma te kunnen maken. Je hebt niet alleen API's nodig, maar je moet op zijn minst een .BAS gaan aanmaken en ook van Classes gebruik gaan maken. Een Common-Dialog control, een List-view control enz.... Je zou bovenstaande link (van @hackerfrans) goed moeten gaan bestuderen.
Plaats op het form het volgende:
1) 2 text-boxes (plaats ze onder elkaar, de bovenste is voor het ingeven v.e. ftp-adres bedoeld en de onderste voor de resultaten van het 'DIR' commando. (vele servers zijn Unix-servers, alleen kan met VB het Unix-commando ls -l niet worden gegeven)
2) 2 buttons. Plaats ze naar eigen believen. Maar het is beter dat één v.d. 2 buttons(waarvan de Caption = Verbinden) links van de bovenste text-box wordt geplaatst. De Caption van de andere button is Sluiten.
3) Een internet-besturingselement, inet geheten. De plaats waar dit element komt te staan is ook niet belangrijk, aangezien het tijdens Run-time onzichtbaar blijft.
Het besturingselement Inet verkrijg je door:
1) Rechtsklik op de tool-box
2) Klik op Componenenst
3) Klik op het tabblad Controls
4) zet een vinkje bij Microsoft Internet Transfer Control 6.0
5) Klik op Toepassen en hierna op Sluiten.
Inet is nu in de tool-box toegevoegd.
De namen(let op! hiermee bedoel ik de captions van de buttons) voor de 2 buttons(knoppen) zijn bekend, namelijk: Verbinden en Sluiten.
6) Geef voor de knop verbinden de naam cmdVerbinden en de naam voor de knop Afsluiten cmdAfsluiten.
7) Zet verder voor de knop Verbinden de eigenschap(property) Default op true en voor de knop Afsluiten de eigenschap Cancel op true.
8) Geef de naam txtURL voor de bovenste text-box
9) En voor de onderste text-box de naam txtGegevens.
En verder:
Locked = True
Multiline = True
Scrollbars = 2-Vertical
10) De naam van Inet wordt netFTP en de eigenschap Protocol is 2-icFTP
En copieer verder de onderstaande codes:
Code:Private Sub cmdAfsluiten_Click() Unload Me End Sub Private Sub cmdVerbinden_Click() On Error GoTo fout netFTP.RemotePort = 21 netFTP.Protocol = icFTP netFTP.RequestTimeout = 60 netFTP.RemoteHost = txtURL.Text netFTP.UserName = "VUL HIER JE GEBRUIKERSNAAM IN" netFTP.Password = "VUL HIER HET PASSWORD IN" netFTP.Execute txtURL.Text, "DIR" Exit Sub fout: txtGegevens.Text = "Fout: " & Err.Description End Sub Private Sub Form_Load() txtURL.Text = "" txtGegevens.Text = "" Me.Show txtURL.SetFocus End Sub Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) netFTP.Cancel End Sub Private Sub netFTP_StateChanged(ByVal State As Integer) Dim vntGegevens As Variant Dim strGegevens As String strGegevens = "" Select Case State Case icError txtGegevens.Text = "Fout: " & netFTP.ResponseInfo Case icResponseCompleted Do vntGegevens = netFTP.GetChunk(1024) If Len(vntGegevens) = 0 Then Exit Do End If strGegevens = strGegevens & vntGegevens DoEvents Loop txtGegevens.Text = strGegevens End Select End Sub Private Sub txtURL_Validate(Cancel As Boolean) If Trim$(txtURL.Text) = "" Or InStr(txtURL.Text, ".") = 0 Then MsgBox "Voer een FTP-adres in a.u.b.", vbOKOnly Or vbExclamation, "FTP-client" Cancel = True End If End Sub
Als je het programma runt, dan behoor je in de text-box (txtURL, bovenste text-box) het adres v.e. ftp-server in te vullen, waarna je op de knop Verbinden klikt.
(bijvoorbeeld: ftp.members.lycos.nl)
Dennis.
Het verhaal van mij hierboven kan ook niet korter, dat is al de korste wat er is. Ik wilde je even laten zien, dat het maken van zo'n programma toch heel wat van je gevergd wordt. Hier wordt ook al gebruikt gemaakt v.e. DLL bestand(Inet-control), als je dat nog een keer zelf moet gaan programmeren........Geplaatst door nojat
wel een lang verhaal kan het korter net als in dos ?
server:
username
password
put stement
Gr
Geen dank. Ik moet het trouwens nog gaan verfijnen. Als ik met een ftp-server ga connecten, dan krijg in de onderste text-box(txtGegevens) de files op die server te zien. Maar daarnet weer nietGeplaatst door nojat
Bedankt Dennis ik ga het uitproberen
Nojat
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.