ftp via thomson 850

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo allemaal,ik heb ff een vraagje weet iemand de goede instellingen voor de thomson850 router/modem vanupc voor een ftp verbinding?
ik heb dat noddig om grote happen data naar een server te zetten.
mijn verbinding bij upc is 30Mb/s down en 300 kB/s up
alvast bedankt voor jullie hulp:thumb::thumb:

Als je eigenlijk een Speedtouch 580 bedoelde:
hier staan instructies.

Succes,

Tijs.

hallo daar het lijkt totaal niet op mijn modem instellingen
maar ik begrijp dat ik poort 21 moet forwarden in mijn thomson?
dan zeker alleen voor de computer waar ik ftp op gebruik zeker?

Je moet inderdaad poort 21 TCP forwarden naar het ip-adres van de pc waar de ftp server-software op draait.

Tijs.

ok bedankt maar nu draait mijn computer niet als ftp server maar heb ik daar wel de ftp software op draaien om bestanden naar een server te krijgen.is dat ook wat jij bedoeld?
hem intussen de poort geforward en ben nu aan het kijken of het werkt
weet jij ook toevallig de max snelheid die ik kan krijgen op die verbinding of is dit afhankelijk van snelheid van mijn provider en dus mijn abbo?

Laatst bewerkt:
Kijk, als je wilt uploaden met een FTP-programma (bijv. FileZilla) naar een server die met FTP bereikbaar is (bijv. webservers die je ergens host), dan hoe je niet te portforwarden. Alleen als je zélf een FTP server programma gaat draaien, dan moet je portforwarden. Dit geldt ook als je (bijv.) een webserver thuis wilt draaien etc.

Dus: Als je naar een server wilt gaan uploaden met FTP, dan hoef je niet te portforwarden. Draai je zelf een FTP-server (en je wilt die vanaf Internet beschikbaar maken), dan moet je portforwarden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan