FTP vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mokerboy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,

Ik heb nu de FTP draaien gewoon ik heb gebruikers aangemaakt en groepen.
in me server heb ik 3 harde schijven zitten.
1 daarvan staat win 2003 op, de andere 2 staan de bestanden die ik willen delen.
op de E: schijf staat muziek en software.. die heb ik netjes toegevoegd bij FilleZilla server(FTP controller)
op de F: staan de films die heb ik ook toegevoegd bij de XAMPP alleen zie ik hem niet als ik via FlashfXP ga inloggen..ik zie alleen de map muziek en software..

Wie weet waar het aan ligt?

Per gebruiker kun je verschillende (root) directories instellen, ga je daarbij niet de mist in?

ik heb dat gewoon ingesteld misschien dat er 1 ding verkeerd staat k weet t nie:p werkt iemand met dat programma dan kan tie uitleggen wat er precies moet gedaan worden om dat voor elkaar te krijgen

Is het al opgelost?
Zo niet, maak dan een account aan, en kies een directory welke je wilt delen.
Hoofdzakelijk komt het er op neer dat je een gebruiker aanmaakt met eventueel een wachtwoord, en daarna de bij horende mapstructuur met de rechten daarin.

attachment.php

Bijlagen

• Filezilla.gif
    Filezilla.gif
    37,5 KB · Weergaven: 59
nja ik heb fillazilla ook weg gedaan en bulletproof opgezet hij doet t nu gwn alleen 1 probleempje....
ik heb meerder harde schijven en die wil k delen alleen k kan maar 1 hoofddirectory instellen.. dus hij pakt maar 1 harde schijf...

wie wet hoe k meerder kan delen?

Ik denk dat het op dezelfde manier gaat als met Filezilla, je kunt inderdaad maar één root instellen per gebruiker (logisch natuurlijk).
Als je meerder berstanden wilt delen van verschillende directories zou ik gewoon één map aanmaken waar ik alle bestanden in zou plaatsten, en dan eventueel met subdirectories, dat werk het makkelijkst dacht ik.

jaa dat kan ook maar dan zit k met het probleem van dat ik niet genoeg ruimte heb vandaar dat ik het op verschillende harde schijven heb..

Virtual directories:
Daarmee kun je je een map op een willekeurige schijf aanwijzen, die voor de gebruiker als een submap verschijnt

eeh, sorry, ik vergiste me... Virtual folders worden niet in elk FTP-server-programma gebruikt. Maar bij bijvoorbeeld WS-ftp kun je een virtual folder toevoegen aan de root van de gebruiker. Dat houdt in dat je een map op een willekeurige schijf aan de root van ftp kunt toevoegen. Dan verschijnt die map als submap in ftp.

Een tijdje terug gebruikte ik een andere ftp-server en daar gebeurde ook, dat de toegevoegde mappen niet zichtbaar waren, maar ik kon vanuit een ftp-sessie in het cmd-venster wel naar die map toegaan door middel van het 'cd' commando.

Misschien kun je die niet verschijnende mappen ergens nog op 'zichtbaar' zetten? (Ik ben verder niet bekend met XAMPP en flashFXP...)

Laatst bewerkt:
Misschien kun je ook dit proberen:

In verkenner naar de rootmap van je ftp-server gaan.
Daar een snelkoppeling naar een map op je E: drive plaatsen.
Misschien moet je nou in je server configuratie aangeven dat je snelkoppelingen wilt volgen.
Sommige FTP-servers staan deze werkwijze toe.

Ik weet niet of je nog met FileZilla bezig bent, maar zo te lezen kun je dit met een alias realiseren.
How do aliases work?
Let's assume you have two shared folders: c:\ftproot is your homedir and d:\myfiles is the second one. In order to display an alias to d:\myfiles in your homedir, add c:\ftproot\myalias as alias to d:\myfiles. A new folder with the name myalias will apear in your homedir with the contents of d:\myfiles
Vraag me verder niet hoe en wat, want verder heb ik mij daar niet in verdiept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan