ftp vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

eertje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
even een vraagje
ik ben met een website bezig en staat onder www.model-distribution.com
en nu dachten we aan www.model-distribution.com/downloads maar weet niet hoe dat moet

maar de site is gemaakt met webcreator pro 4
maar nu wil ik dat iemand dus files kan downloaden
maar kan dat wel doen via ftp maar kan ie alles downloaden
dat is de bedoeling niet.\
maar hoe kan ik dat wel doen
dus met een wachtwoord ed..

bij voorbaat dank

erika

Erika,

Als je directory browsing uit hebt staan (en dat lijkt er bij jullie wel op) dan kun je gewoon de naam van het bestand opgeven aan die ander. Pas als je de volledige naam en folderstructuur weet, kan iemand dan alleen dat document downloaden.

Bijvoorbeeld:
[nourl]www.model-distribution.com/downloads/greatbikes.pdf[/nourl]

Verder kun je folders beveiligen met een username/password. Maar aangezien iemand niet snel de naam van een document raadt, lijkt me dat voorlopig overbodig.

Laatst bewerkt:
Eelco

bedankt voor de snelle reactie

nou ik snap niet helemaal wat je bedoeld
want is dat dan in ftp?
en hoe moet ik dat aanmaken dan
ja ik ben nog maar een beginner

want ik maak hem voor iemand anders en die gaf mij dit dus door

Via ftp moet je een map kunnen maken bijvoorbeeld
http://www.model-distribution.com/downloads
en dan daar van alles inzetten. die map moet
dan via ftp beschermd kunnen worden met een
passowrd als ik het goed begrijp en dan kunnen
mensen die link gebruiken en downloaden en
evt. ook uploaden
hoe maak ik dat aan en die id en password

maar ik snap niet hoe ik dat moet doen ed.

bij voorbaat dank

erika

Erika,

Via ftp kun je bestanden en folder aanmaken, kopieren, verwijderen op een server. Daarvoor moet je dan natuurlijk wel toegang hebben...;) Je hebt verschillende ftp programma's die als een soort Windows Explorer werken en waarmee je bestanden kunt kopieren naar de server.

Zo kun je bijvoorbeeld een bestand genaamd "greatbikes.pdf" kopieren naar de folder "www.model-distribution.com/downloads". In veel gevallen is "www.model-distribution.com" de bovenste folder, en hoger kun je niet.

Als je ingelogd bent op de ftp-server dan zie je als het goed is al allemaal bestanden en folders, want de website bestaat al. In de folder waar de website 'begint' moet ook een folder "downloads" staan, en anders moet je die aanmaken (net als je gewoon in Windows doet). Als de folder er is, ga je er in en kopieer je daarna een testbestand erin (bijvoorbeeld greatbikes.pdf).

Check via Internet Explorer (of een andere webbrowser) of je het bestand kunt downloaden (www.model-distribution.com/downloads/greatbikes.pdf)

Het beveiligen van de folder is lastiger, omdat de manier waarop afhankelijk is van het bedrijf dat de server beheert. Voor mijn website log ik namelijk in op een speciale webpagina waarin ik allerlei instellingen voor mijn website kan wijzigen. Daaronder valt ook het beveiligen van folders.
Vraag dit dus na bij het bedrijf waarop jullie website staat...

opgelost

ja is idd opgelost
hij heeft het door iemand anders laten doen idd

sorry voor he tniet reageren

groetjes erika

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan