ftp werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

feetjai

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Ik heb een windows vista en linux suse 11.1 doos.
Op de linux heb ik de ftp deamon vsftpd lopen. Ik kan zowel nu lokaal als via de windows
commando 'ftp' via de command prompt (CMD) connectie maken, bestanden zien en downloaden.

Maar als ik een windows FTP programma gebruik kan ik wel verbinden, maar ik krijg geen
mappen en bestanden zien.

Ik kan via de command prompt dus wel ftp'en, maar niet via een windows prog.
Weet iemand een oplossing?

Ik neem aan je een webbrowser gebruikt, en dan in de vorm:
ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@IP-AdresFtpServer?

Anders log je niet in, en dus kan het dan zijn dat voor de anonymus gebruiker er geen mappen te bekijken zijn.

Verder is nog relevant of je ftp server op active en passive modus is ingesteld.
Standaard staat Internet Explorer op Passive modus ingesteld (kun je terugzetten door het vinkje bij Passive modus gebruiken weg te halen in
[windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Geavanceerd -> Uitvinken: Passief FTP-protocol gebruiken (voor compatibiliteit met firewalls en DSL-modems)

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de antwoorden.

Update:
Via internet explorer met het volgende kan ik downloaden
1) ftp://192.168.1.102
2) Refresh, dan wordt er om username en password gevraagd
3) Nu is de bestanden weergave uptodate
4) ik kan gewoon downloaden

Uploaden kan ik met geen 1 manier.

En dat elke FTP programma geen bestanden kan laten zien. Internet explorer laat wel bestanden zien.

Passief is uitgezet.

Ik heb wel een NAT/SPI firewall ertussen. Beide machines zitten op dezelfde subnet. Maar dos command FTP werkt goed met get commando. Alleen uploaden gaat niet met de dos commando put.
500 permission denied. Hoewel al mijn rechten op mijn home directory op de linux RWX is en ik ben owner. R=read, W = write X = execute
Dat begrijp ik niet....

Waar zit hem het probleem?

ik heb een switch tussen mijn pc's en router gedaan.
Nu kan ik makkelijk inloggen via een ftp programma, maar ik heb nog problemen met permissies.

De linux bak daar heb ik schroot aanstaan: De mappen die ik wordt als remote gebruiker dan automatisch kan zien is alleen mij home dir...andere plaatsen kan ik niet zien.
Ik heb lokaal ingelogd en zie dat ik de owner ben en RWX rechten heb.
Maar ik kan nog steeds niet uploaden van windows pc naar linux.
Op mijn linux draait vsftpd FTP server prog.

Iemand met linux kennis die een handje kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan