FTP werkt van de ene computer wel en de andere niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Ik wil over FTP contact maken met mijn hdd tuner. Vanuit de Win 10 machine lukt het, vanuit de win 11 machine niet
Ik dacht, maar weet het niet meer zeker dat de win 11 machine het ook gedaan heeft.

FTP roep ik aan met totalcommander en op beide machines zijn de instellingen hetzelfde.
Dit krijg is als foutmelding:
totalcommandr ftp.JPG

Ik ga er voor het gemak van uit dat ik (te)weinig info geef. Ik weet gewoon niet welke info er nog nodig is.
Laat het me weten en de info komt.
De vraag is natuurlijk, waarom lukt het bij de ene pc wel en de andere niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt.
Rob

Laatst bewerkt:
Welke foutmelding krijg je? Vanwege een bug in het forum kan ik de bijlage niet zien.

Dit was een bug in mijn handelen of dat jij te snel was........:o
Ik hoop dat het nu klopt

En heb je al gedaan wat de foutmelding zegt?
Oftewel.. Passive mode gebruiken.

Ikzelf gebruik dit altijd, en met succes.

Wat is passieve mode is dan mijn vraag. Zegt me niets, maar dat is ook niet verwonderlijk. Ik weet niet zoveel van deze materie.
Dus daarna gezocht en gevonden. Een vinkje en hij doet het.:thumb:
Probleem opgelost.
Alleen waarom moet bij de ene pc de passieve mode ingeschakeld zijn en bij de andere niet.
Ik vond dit als uitleg: https://www.jscape.com/blog/active-v-s-passive-ftp-simplified Gelezen heb ik het nog niet. Denk wel dat het nodig is dat ik het lees.

Zit dit ook in de richting van een aanverwant probleem?
Van de win 10 machine kan ik bestanden benaderen en kopiëren van en naar de win 11 machine. Van de win 11 machine naar de win 10 machine heet het toegang geweigerd.
Hier heb ik al van alles geprobeerd met rechten. Met zelfs expliciet administrator rechten wil het niet. Nou ja, andersom lukt het wel. Is wel soms lastig.

Laatst bewerkt:
Wat is passieve mode is dan mijn vraag. Zegt me niets, maar dat is ook niet verwonderlijk. Ik weet niet zoveel van deze materie.
Dus daarna gezocht en gevonden. Een vinkje en hij doet het.:thumb:
Probleem opgelost.
Alleen waarom moet bij de ene pc de passieve mode ingeschakeld zijn en bij de andere niet.
Ik vond dit als uitleg: https://www.jscape.com/blog/active-v-s-passive-ftp-simplified Gelezen heb ik het nog niet. Denk wel dat het nodig is dat ik het lees.
Misschien is dat wel je antwoord. :)

Zit dit ook in de richting van een aanverwant probleem?
Van de win 10 machine kan ik bestanden benaderen en kopiëren van en naar de win 11 machine. Van de win 11 machine naar de win 10 machine heet het toegang geweigerd.
Hier heb ik al van alles geprobeerd met rechten. Met zelfs expliciet administrator rechten wil het niet. Nou ja, andersom lukt het wel. Is wel soms lastig.
Dit heeft niks met FTP te maken, en gaat via een heel ander protocol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan