FTPServer

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
mensen, ik heb

FTPServer

van

PABLO SOFTWARE SOLUTIONS

nu weet ik inprincipe niets veel van ftp server, laat staan niets, ik heb een gebruiker aan gemaakt, dat gaat goed, maar hoe moet ik mijn pc nou server maken zodat andere mensen met ftp client bij mij in kunnen loggen ?

ik draaie windows xp pro
zit achter een linksys router 4 ports...

alvast bedankt,

Soms ook poort 20. Let even op de volgende 2 dingen.

Ten eerste geef je je FTP server bij voorkeur een vast ip adres, bijvoorbeeld 192.168.0.128. Elk intern ip adres is goed, mits het uiteraard overeenkomt met je lokale netwerk.Dat is het makkelijkste om je router naar te laten verwijzen.

Daarna moet je zorgen dat je FTP server goed werkt. Maak daarvoor gebruikers aan met wachtwoorden. Dat kan je in je eigen netwerk testen, door in je browser de volgende regel in te tikken ftp://192.168.0.128. Als het goed is verschijnt nu de directory listing, als er wordt gevraagd om een wachtwoord vul je dat in. Als je de melding no anonymous access allowed krijgt, tik je de volgende regel in de adresbalk van je browser in ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.0.128.

Als de FTP server in je eigen netwerk goed werkt, ga dan naar je router met de webinterface, waarschijnlijk ergens naar general setup > NAT > virtual server. Daar geef je de instellingen op zoals in de bijlage vermeld.

Bijlagen

• portforwarding.jpg
    portforwarding.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan