Fujitsu laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo45

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Goedendag ,alle
Ik heb de laptop van mijn zoon hier ,hij krijgt hem niet meer aan de praat de batterij was al een tijd niet zo best meer.Maar er staat data op de belangrijk is en die hij hard nodig heeft .Het is een Fujitsu Amillo nu mijn vraag kan het zijn omdat de batterij dood is die nu helemaal niks meer doet.Of zou er wat anders zijn ? Kan de hardeschijf eruit gehaalt worden en dat de data dan dan op andere pc gezet kan worden

bedankt voor het mee denken

groetjes uit Delft

Joke

harde schijf verwijderen

De harde schijf kan inderdaad verwijderd worden en de data kan dan op een andere pc overgezet worden. Je hebt dan echter wel een interface nodig om je laptop hdd aan te kunnen sluiten op de usb-poort of eventueel op de ide kabel van de pc waar de data op moet komen.

Dutchie

De harde schijf kan inderdaad verwijderd worden en de data kan dan op een andere pc overgezet worden. Je hebt dan echter wel een interface nodig om je laptop hdd aan te kunnen sluiten op de usb-poort of eventueel op de ide kabel van de pc waar de data op moet komen.

Dutchie

Bedankt voor je antwoord ,Kan ik zoeken op interface en is die tekoop in computer winkel
Dan kan ik op zoek gaan daarna ,is er nog iets waar ik op moet letten als ik de harde schijf er uit haal.Ik heb nog nooit een laptop open gemaakt gewone pc wel .

Joke

Je kunt op ebay zoeken naar usb 2.0 to ide adapter/converter. Dan heb je een idee hoe het eruit ziet. Afhankelijk van je type laptop kan het gaan om een 2.5" ide of sata hdd.
Hoe de hdd uit de laptop gehaald moet worden hangt ook af van het type. Bij de Amilo pi1505 moet je de onderplaat verwijderen, daarna twee schroefje losmaken waarmee de (sata) hdd vastzit en dan deze opzij schuiven. Haal wel de voeding los en de accu eruit!!

Dutchie

Schijf uit je laptop halen is kinderspel, gewoon langs de onderkant klepje open schroeven. En je ziet dan wel uit ze eruit moet. Meestal dien je ze te verschuiven en dan komt de HD los.

Maar je batterij probleem kan misschien opgelost worden door de batterij eruit te halen. En dan enkel met de voeding proberen op te starten. Werkt niet altijd. Maar kost ook geen moeite om te proberen.

Waar heb je het nou eigenlijk over?
Je zegt de batterij.
Bedoel je daar de accu mee of de knoopcel batterij op je moederebord, hier is er een plaatje van: http://www.jkg.in/wp-content/uploads/2006/06/cmos_battery.jpg
Het kan zijn dat die het niet meer doet, dat wil ook wel eens een probleem zijn.

Zie startpost, hij spreekt over batterij .
Batterij en accu zijn hetzelfde (accu is Belgisch)... spreken niet over de knoopcel in moederbord.

Hij gaat toch de schijf eruit halen, maar gaf hem enkel een tip om te proberen.
Als die zou werken moet hij geen interface (ide/usb) aan te schaffen.
Laptop openen voor een knoopcel is veel werk, en ook geen garantie.

Schijf uit je laptop halen is kinderspel, gewoon langs de onderkant klepje open schroeven. En je ziet dan wel uit ze eruit moet. Meestal dien je ze te verschuiven en dan komt de HD los.

Maar je batterij probleem kan misschien opgelost worden door de batterij eruit te halen. En dan enkel met de voeding proberen op te starten. Werkt niet altijd. Maar kost ook geen moeite om te proberen.

Ik heb je tip uit geprobeert maar hij doet niks,ik hoor wel de ventilator draaien maar beeld blijft zwart en geen geluid .Zou het kunnen dat het beeldscherm het niet meer doet ?

Ik heb je tip uit geprobeert maar hij doet niks,ik hoor wel de ventilator draaien maar beeld blijft zwart en geen geluid .Zou het kunnen dat het beeldscherm het niet meer doet ?

:-) ja dan zit je in de richting van Snor ... knoopcell die leeg is.
Dan gaan alle BIOS instellingen verloren en kan hij niet van de schijf lezen.

Maar beeld zou toch snel info moeten geven zoals geheugencheck enzo.
Kan je dan niet in SETUP van de BIOS geraken?
Met F2 of ESC

:-) ja dan zit je in de richting van Snor ... knoopcell die leeg is.
Dan gaan alle BIOS instellingen verloren en kan hij niet van de schijf lezen.

Maar beeld zou toch snel info moeten geven zoals geheugencheck enzo.
Kan je dan niet in SETUP van de BIOS geraken?
Met F2 of ESC

De F2 knoop ook geen reactie is er nog een manier om uit te kijken wat er kapot is ?
En waar zit die knoopcel ,zou fijn zijn als het dat zou zijn

Doe knoopcel zit op je moederbord.
Welk moederbord heb je?

Doe knoopcel zit op je moederbord.
Welk moederbord heb je?

Het is een laptop Fujitsu Amillo , ik heb bij gewone pc wel een een knopcel vervangen
Maar een laptop heb ik nog nooit open gemaakt ,er zitten heel veel schroefjes aan de onderkant
Ik heb een idee na de tips hier zo dat de harddisk in een klein vakje apart zit kan dat kloppen .

Joke

Een laptop openen is NIET simpel.
Kans is groot dat je hem niet meer in elkaar kan knutselen.
Je HD zit onder een van de klepjes aan de onderkant. Het kleinste is meestal van het geheugen. Dus probeer het (de) andere, daar zal je HD wel onderzitten.

Een laptop openen is NIET simpel.
Kans is groot dat je hem niet meer in elkaar kan knutselen.
Je HD zit onder een van de klepjes aan de onderkant. Het kleinste is meestal van het geheugen. Dus probeer het (de) andere, daar zal je HD wel onderzitten.

Fijn dat jullie mij zo helpen ,Ik heb het grootste geopend en daar zit die in de harddisk
Er zit ook een rondje in met een schroefje er naast zou dat de knoopcel kunnen zijn ?

Fijn dat jullie mij zo helpen ,Ik heb het grootste geopend en daar zit die in de harddisk
Er zit ook een rondje in met een schroefje er naast zou dat de knoopcel kunnen zijn ?

Ik heb de knopcel vervangen maar de laptop doet het nog steeds niet ik ga morgen op zoek na een converter

Ik heb de knopcel vervangen maar de laptop doet het nog steeds niet ik ga morgen op zoek na een converter

ik heb een USB portale hard disk case gekocht ,als ik in apparaat beheer zie ik bij schrijf stations zie ik een (harddiks) staan met rare tekens en dat het niet leesbaar is
Heeft iemand een tip hoe ik de data op de harde schijf af kan halen .
Want mijn zoon heeft er een hoop data op staan wat die wil behouden :shocked:

al vast bedankt

Joke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan