Fujitsu Siemens Amilo Notebook Pi 3540 sluit spontaan af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Mijn Fujitsu Siemens Amilo Notebook Pi 3540 met Windows Vista
sluit telkens na circa 5 a 10 minuten spontaan af. Maakt niet uit welke handeling ik doe, of programma
dat ik gebruik; of internet; of zelfs als ik na opstart niets doe. De notebook sluit simpelweg af.

Het scherm wordt van het ene op het andere moment zwart, alsof plotseling de stroom wordt uitgezet;
dan start ik de notebook gewoon weer op - is dus geen probleem - en na circa 5 a 10 minuten hetzelfde.

Wat kan ik doen ? Als je nl. 'n controleprogramma wil draaien, gebeurt het ook - ergens halverwege floept
het scherm weer op zwart. Zit in 'n soort van loop, dus.

Kijk eens bij energiebeheer hoe daar een en ander is ingesteld (configuratiescherm)

Zie de bijlagen. Ik heb alles op nooit gezet. Ben ik toch van al het gel.... af.
Ben nu al langer dan 10 min. met de laptop bezig en het lijkt er op dat het 'Laptop uitval probleem'is opgelost.

Oh, nu na ongeveer 'n halfuur is ie toch weer uit uitgefloept, van de ene op de andere seconde op zwart gegaan !
Kan je wel alles op nooit zetten, zonder te verwachten problemen ?

Bijlagen

• Energiebeheer-Alles nooit.jpg
    Energiebeheer-Alles nooit.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 37
  • Energiebeheer.jpg
    Energiebeheer.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Hallo

Volgens mij koelprobleem .

C.p.u. fan , heatpipe , etc ... eens stofvrij maken.

Peter

Ik heb nu de onderkant van de notebook, alle sleuven gezogen.
Wat kan er nog meer - en waar - aan stof gezogen worden ?
Moet er dan iets open worden geschroefd ? Wat bedoel je met C.p.u. en heatpipe - waar zitten die, hoe kom ik daar bij ?

Daar moet je waarschijnlijk de onderkant voor openmaken,maar iedere laptop gaat op 'n andere manier open moet je even in de handleiding kijken. Zorg in ieder geval dat de laptop nooit op een tafelkleed staat o.i.d. dat kan de koeling/ventilatie ernstig verstoren.

Ik laat hier weten, hoe het afgelopen is !

De laptop is in reparatie gegaan. Er is kennelijk sprake van een stroomonderbreking.
Gelukkig nog in de garantie.

Hoi Yari,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Fujitsu Siemens Laptop. Hij valt na ong. 10 minuten uit.

Hoe oud was jouw laptop? Waar heb jij hem gekocht en hoe lang was de garantie?

Ik heb hem bijna 2 jaar geleden gekocht bij Media Markt in Rotterdam, maar lees her en der dat er maar 1 jaar garantie op de laptop zit.

Heb je er nu helemaal geen problemen meer mee?

Bedankt voor info

Martijn

Kijk even goed bij de voorwaarden (internet) van Mediamarkt. Ik meen mij te herinneren dat in dit soort gevallen (Mankement NIET door toedoen van slecht of fout gebruik) de garantie langer is dan 1 jaar. Onze Mediamarkt hier in Zoetermeer is altijd zeer coulant. Als ze zien dat de spullen er (ook na ruim 1 jaar) netjes uitzien, de verpakking nog heel is e.d. gaan ze ervan uit dat ze met een 'normaal-gebruiker' te maken hebben. Ik begrijp dat ook wel, want als je sommige mensen hun eigen spullen ziet verampereren; niet mooi meer. Overigens onze laptop hebben ze helemaal binnenstebuiten gekeerd en niets onregelmatigs gevonden. Tja, dat gebeurt soms ook; en het vreemde is dat de klacht zich NIET meer vordoet. Kennelijk hebben ze 'daar' toch een soort van verborgen gebrek verholpeb, ik weet het ook niet. Succes ermee. Wij vinden Media - juist vanwege de service - een steengoede zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan