Fujitsu-siemens Esprimo mobile V5535 start na afsluiten niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

East

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
6
Zoals in de titel, start de laptop niet meer op.
Het vreemde is dat ik 10 dagen geleden een soort gelijke probleem had met een toshiba laptop maar toen zat ik in het buitenland.
Heeft het iets te maken met een vista update?
Iemand een gouden tip voor de Fujitsu-siemens Esprimo mobile V5535?
Extra info, spanning is er, gemeten 20,3V, besturing Win Vista.
P.S. de laptop doet helemaal niets!
 
Laatst bewerkt:
Hallo

P.S. de laptop doet helemaal niets!

Indien de interne batterij defekt is (kortgesloten) krijg je ook dergelijke symptomen.

Probeer eens met de interne battterij (enkel netvoedigsadaptor) deze laptop op te starten.

Peter
 
Hallo



Indien de interne batterij defekt is (kortgesloten) krijg je ook dergelijke symptomen.

Probeer eens met de interne battterij (enkel netvoedigsadaptor) deze laptop op te starten.

Peter

Heb al zonder de accu geprobeerd en alleen met netvoeding, andersom ook een niets.
Na wat gegoogle, las ik dat de connector van de spanning wel eens kapot gaat, maar deze ziet er goed uit, misschien een los contact maar dat weet ik (nog) niet
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Moest deze connector een slecht kontakt bezitten , had je er voorheen al problemen moeten mee hebben (soms niet opladen).

Je kunt natuurlijk wel eens controleren (met de hand) of deze nog stevig gemonteerd is op het motherboard .

Peter
 
Hallo

Moest deze connector een slecht kontakt bezitten , had je er voorheen al problemen moeten mee hebben (soms niet opladen).

Je kunt natuurlijk wel eens controleren (met de hand) of deze nog stevig gemonteerd is op het motherboard .

Peter

De connector is Ok, wat me wel op viel is dat bij de fujitsu het ledje niet brand dat er spanning aanwezig is. Toen mijn toshiba het had brande het ledje wel. Na 2 dagen starte de toshiba weer en werkt 100%
Ik ben bang dat de moederbord van de fuijtsu kapot is.
 
Hallo

Extra info, spanning is er, gemeten 20,3V

Vermoedelijk heb je dit gemeten met een multimeter.

Dit wil dan nog niet zeggen dat deze adaptor 100% o.k. is .

Indien mogelijk , belast deze adaptor eens d.m.v. een gloeilampje. (24V) indien mogelijk .

Zo ben je zeker.

p.s. :

Indien je deze niet bezit , neem er 2 van 12V in serie = ook 24V

Peter
 
Hallo



Vermoedelijk heb je dit gemeten met een multimeter.

Dit wil dan nog niet zeggen dat deze adaptor 100% o.k. is .

Indien mogelijk , belast deze adaptor eens d.m.v. een gloeilampje. (24V) indien mogelijk .

Zo ben je zeker.

p.s. :

Indien je deze niet bezit , neem er 2 van 12V in serie = ook 24V

Peter

Tot 10A kan ik ook meten met de multimeter :D.
Zal ook ff een belasting test uitvoeren.
 
Tot 10A kan ik ook meten met de multimeter :D.
Zal ook ff een belasting test uitvoeren.

2x 21 watt 12 v autolampjes in serie geschakeld en op de netvoeding aangesloten en ze gaven goed licht.....Tja...
P.s. als ik met de multimeter de Amperes meet dat valt het met op dat die van 0.20A tot 0,96A aangeeft.
 
Hallo

Dus netadaptor o.k.

Fout = dus in laptop .

Controleer eens de uitgang v/d c.p.u. heatpipe.

Indien deze volledig verstopt is door stof heb je een mogelijke oorzaak te pakken.

Deze laptop had dan wel oververhittigssymptomen moeten vertonen alvorens er definitief mee op te houden.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan