Fujitsu-Siemens Laptop met vista geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

InfectedBlood

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Heey,

Ik ben een eerstejaars student informatica en heb voor m'n opleiding een laptop gekocht:

Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1536

Intel Core Duo T2300 @ 1.66 GHz
FUJITSU MHV2100BH ATA Device (120 Gb, 7200 rpm)
RAM: 1024 MB DDR2 533 MHz, Max 3 GB
15.4 inch Clearbrite 1280 x 800 resolution
ATI Radeon Mobility X1400 128 MB (512MB Hypermemory)
Philips DVD +-RW Dual Layer drive
1 x Expresscard; SD/MMC/MS card slot
3 x USB 2.0 (2 on left, 1 on right)
Firewire port (right)
DVI output (right)
S-Video out (right)
Gigabit Ethernet LAN (right)
Headphone and SPDIF optical combined (left)
Microphone (left)
Modem Telephone jack V.92 56 K (back)
Power (back)
4400MAh Li-Ion battery

Ik heb vanaf m'n opleiding de kans gekregen om Windows Vista Business te kunnen installeren. Ik heb verschillende checks gedaan en overal kwam eruit dat mn laptop Vista aankon. Ik heb m dus geinstalleerd en het draait lekker :) Af en toe loopt Vista echter vast en ik vroeg me af of dit zou kunnen komen door mn RAM geheugen? Het was aangeraden om 2Gb te hebben....

Wanneer ik meerdere middelzware en zware programma's naast elkaar wil draaien (zoals Windows Live Messenger, Firefox, Thunderbird & Photoshop) gaat Vista helemaal flippen en moet ik m weer opnieuw starten. Dus, zou het verstandig zijn om een extra Gig RAM aan te schaffen?

Groeten,
Frank

Laatst bewerkt:
ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is 1 Gb wel genoeg je moet eerder twijfelen aan de processor want volgens mij kan die het niet bijhouden

ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is 1 Gb wel genoeg je moet eerder twijfelen aan de processor want volgens mij kan die het niet bijhouden

Zeker geen idee waar je over praat, een core 2 duo 1,66 kan dit alles op zijn sloffen aan.

Ja volgens mij ligt t ook niet aan m'n processor. Ik denk dat ik ook maar gewoon een extra gig ga kopen, het kan in ieder geval nooit kwaad. En k moet toch een beetje goed kunnen werken :)

Een Core Duo is toch echt wat anders dan een Core 2 Duo.:)

Maare, als hij vastloopt bij 1 gig., zal hij dat ook doen bij 2 gig., heeft er namelijk niets mee te maken, als hij de theads niet kan uivoeren, komen ze in een wachtrij, en daar loopt de boel niet van vast.

ok, maar zou t dan aan mn grafische kaart liggen? Windows Experience Index geeft mn grafische kaart voor Windows Aero namelijk maar een 3,4 :confused: terwijl ik dacht dat een X1400 best een lekker kaartje was...

Een Core Duo is toch echt wat anders dan een Core 2 Duo.:)

Ok, mijn fout, maar met de specs van een Intel Core Duo T2300 (S478, 2x1.66GHz, 2MB, 667MHz FSB) moet alles gewoon zeer soepel lunnen lopen, daar ging het me even om.

Ik denk eerder ergens aan een software/driver/spy- adwarefout dan aan een hardware probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan