Fujitsu Siemens PC maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

boedda

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
ik heb bij Media Markt Fujitsu Siemens PC gekocht in mei 2006,
heb 2 jaar garantie op de PC....

de Fujitsu Siemens PC maakt erg lawaai, het is net een stofzuiger.
Ik heb media markt gevraagd per brief op mijn kosten een andere cooler/ventilator er in te zetten maar Media Markt zegt telefonisch dat doen we niet want dan vervalt de garantie door Fujitsu Siemens.

Ik vind dat ik de PC bij Media Markt gekocht heb, dat zij dan voor de garantie van die 2 jaar moeten zorgen, wie heeft gelijk juridisch ?

Ik wil best het materiaal vergoeden maar niet de 2 jaar garantie op de PC verliezen.
De Zalman CNPS 9500 CPU cooler kost 60 euro en die maakt maar 18 db lawaai.

Mediamarkt heeft gelijk, je hebt fabrieksgarantie en geen garantie van Mediamarkt.
Heb je al geprobeerd je fan schoon te maken en een drupje olie te geven?

als je bij een media markt wat koopt en ze geven 2 jaar garantie denk ik dat zij verantwoordelijk zijn.
Ik zal es informeren juridisch.

als mijn tv kapot is en er zit 1 jaar fabrieksgarantie op en de winkel geeft 2 jaar, telt wel de gararantie door de winkel.

Ik ben beginner op pc gebied en ken de term fan niet !

Inderdaad, jij hebt geen overeenkomst met de fabrikant maar met de MediaMarkt, zij zijn dus verantwoordelijk voor de garantie maar......De pc maakte waarschijnlijk die 'herrie' al toen je hem kocht, dus ze verplichten er iets aan te doen zal moeilijk worden omdat ze aan zullen voeren dat je dit wist bij aanschaf van de pc.
Het verhaal dat garantie vervalt heb jij dus niets mee te maken, maar je zal geen andere koeler krijgen.

als mijn tv kapot is en er zit 1 jaar fabrieksgarantie op en de winkel geeft 2 jaar, telt wel de gararantie door de winkel.

Kijk daar wringt de schoen nou net, heb je nou garantie van Medimarkt of zat er twee jaar fabrieksgarantie op je PC??
Merken zoals bijvoorbeeld HP hebben ook nogal eens een pickup & return garantie en die word ook niet door de winkel uitgevoerd maar door de technische dienst van de fabrikant. Dus welke garantie heb je nou....fabrieksgarantie altijd een jaar in ieder geval.

p.s.
De service van Mediamarkt is dramatisch.

op de rekening staat

GARANTIE op de PC 24 maanden
op monitor 36 maanden ( carry-in)

verder niks, dus ook niks over de software.

cooler is hardware ,op trosradar is een discussie te vinden over medion pc
toen vond de ombudsman dat kopers niet kunnen weten dat deze pc van de Aldi te veel lawaai maakt.
Valt me tegen die service van Media Markt...
kan er wel een cooler in laten zetten , maar dan ben ik de garantie kwijt volgens media markt...

Okay, dan heb je dus fabrieksgarantie lijkt mij.
Dan sluit ik mij aan bij maestro en denk ik niet dat je een nieuwe cooler krijgt. En het verhaal dat dat ten koste van je garantie zou geen is gewoon een l*l verhaal.
Hoe oud is je PC nu?

mei 2006 goed lezen

als ik er een advocaat op zou zetten verliest Media Markt
omdat :

1 ik heb een overeenkomst met media markt voor 2 jaar en niet met de fabriek oid

2 als een product niet aan je verwachtingen voldoet en te veel herrrie maakt
kun je het omruilen binnen de garantie termijn.

maar media markt probeert mensen af te zouten,
ik zal een deskundige raadplegen en anders mijn rechts bijstand verzekering inschakelen,
want ik wil niet 2 jaar die herrie onnodig aanhoren !

mei 2006 goed lezen

als ik er een advocaat op zou zetten verliest Media Markt
omdat :

1 ik heb een overeenkomst met media markt voor 2 jaar en niet met de fabriek oid

2 als een product niet aan je verwachtingen voldoet en te veel herrrie maakt
kun je het omruilen binnen de garantie termijn.

maar media markt probeert mensen af te zouten,
ik zal een deskundige raadplegen en anders mijn rechts bijstand verzekering inschakelen,
want ik wil niet 2 jaar die herrie onnodig aanhoren !

Punt één geef ik je gelijk.

Punt twee zal je van een rechter geen gelijk in krijgen. Als deze pc zo standaard uit de fabriek komt dan heeft hij deze herrie dus altijd gemaakt, dan had je hem maar beter moeten testen in de winkel.
Als er stof in het systeem zit zal dat ook niet onder garantie vallen, immers een levrancier kan niet aansprakelijk worden gesteld voor hoe jij je woon/leef omgeving onderhoud.
Het enige waar je aanspraak op zou kunnen maken is het vervangen van de coolers door een gelijkwaardig exemplaar mocht er sprake zijn van een mechanisch defect (kapotte lagering o.i.d.)

Het verschil tussen de Mediamarkt en de Aldi pc zit in het feit dat je bij de Mediamarkt wel eerst de pc werkend kan zien en bij de Aldi niet, vandaar destijds die uitspraak, maar die zal dus niet opgaan voor de mediamarkt.
Ik ben bang dat het een kwestie van 'jammer' gaat zijn.

Overigens zou ik de TS aanraden eens rechtstreeks contact te leggen met Fujitsu, wellicht dat zij meer waarde hechten aan een goede naam.

Zou ik zeker doen want van de Mediamarkt hoef je het niet te hebben.
En ach...een advocaat...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan