Full clean Gaming PC 1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

xdarkstar

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hallo helpmij.nl :thumb:
ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen.
aangezien jullie alles over pcs weten, zouden jullie mij willen helpen?

Budget - 1000 euro
Doel - Gamen+muziek (gewoon van alles;))
Hoe belangrijk is stilte? - best wel belangrijk, het komt in mijn kamer, en hij moet de heledag aanblijven dus het zou fijn zijn als ik "geen geluid hoor" bij het slapen
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - ik snap dr niks van dus laat het maar over aan de winkel

Besturingssysteem - ik xp thuis maar ik ben van plan om later te upgraden naar 7 maar voorlopig niet.
Andere software? - nopes

Randapparatuur
uhmm ja alles wat een pc nodig heeft (muis+keyboard+monitor+boxen etc)
Monitor: 22"+ en niet al te duur graag :p
Voor de rest is het niet belangrijk als ik maar een beetje kan gamen.

btw: over dat direct x 11 is er veel verschil kwa goeie graphics inplaats van snelheid zo ja dan heb ik liever een met direct x 10
ohjah nog 1 vraagje, is er verschil als ik m'n pc nu of met kerst koop kwa prijs?

Laatst bewerkt:
Ik zou voor iets gaan in deze richting link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...204582]=1&product[234729]=1&product[226356]=1

Ik verwacht niet dat de prijzen veel zullen zakken. Ik heb dit moederbord genomen, omdat u er nog een extra videokaart later naast kan zetten. Dit lijkt me prima. Allen zit er waterkoeling voor de pc bij deze is zeer stil. U zou de processor daardoor makkelijk kunnen overklokken. U kunt dit mischien door iemand laten doen zo niet zou ik voor de scythe mugen gaan.

Groetjes,

Meer40

Ik heb de basis grotendeels intact gehouden. Dat heeft meer prima gekozen!
De randapparatuur e.d. heb ik bijna volledig aangepast.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...219782]=1&product[244746]=1&product[196154]=1

Ik denk niet dat de corsair-koeler veel stiller is dan een mugen. Sterker nog: ik dacht dat de mugen zelfs stiller was.... Het is wel een betere overclocker, maar is ook een stuk duurder. Dat geld is harder nodig voor de assemblage.
Ander bespaarpunt is een kleinere harde schijf. En dan red je assemblage net. (zat dus niet in meer's samenstelling)

De voeding is prima, maar ik geef toe dat er stillere zijn. Deze zijn alleen een stuk duurder of veel minder krachtig. Dus daarom geen aanpassing.

Ander kleiner scherm: deze heeft wel een dvi aansluiting en asus is een kwalitatief beter merk.

Andere speakers. Uit deze serie:
http://tweakers.net/nieuws/61254/nieuwe-logitech-speakers-sturen-geluid-in-elke-richting.html

Goedkoop toetsenbord
Goede gamemuis (ja hij is irritant opvallend :P)
http://www.tweaktown.com/reviews/2789/sharkoon_rush_fireglider_laser_gaming_mouse/index4.html
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=878&pageid=6

edit:
nog even over de koeler:
http://tweakers.net/reviews/1353/3/vier-high-end-koelers-op-de-pijnbank-methodiek-en-resultaten.html
De mugen is iets stiller. Het is nauwelijks noemenswaardig, maar oke... (de prijs-stilte verhouding van dem mugen is dus fantastisch)

edit 2:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...232977]=1&product[245679]=1&product[212800]=1
Voordeel: Betere videokaart (helaas alleen DX10.1 ipv DX11)
Nadeel: Geen 2e videokaart meer bij te plaatsen.
Bedenk dus goed of jij een type bent die over een paar maanden een 2e videokaart gaat plaatsen, of dat je dit pas over 1,5 jaar of zo wilt doen. Over 1,5 jaar kan je namelijk beter een nieuwe videokaart plaatsen, ipv een 2e videokaart.
Het nadeel van geen DX11 is niet zo groot.

Wat ik verder nog wil zeggen is dat ik het jammer vind dat je met het bejaarde windows XP blijft werken. Hierdoor kan je niet volledig gebruik maken van de kracht van je systeem. Geen volledige 4GB geheugen, geen DX10 of DX11. Dat is toch wel jammer.

Laatst bewerkt:
Ik ben het niet eens met uw keuze over het beeldscherm. Deze gaat maar tot een resolutie van 1680x1050 ofzo. Je kunt beter voor een beeldscherm gaan van 1920x1080 want meneer wilt gamen. Het beeldscherm wat ik had vind ik beter hogere resolutie, lagere prijs, iets groter meestal vinden ze dat geen probleem en het is iets goedkoper.

Groetjes,

Meer40

Ik ben het niet eens met uw keuze over het beeldscherm. Deze gaat maar tot een resolutie van 1680x1050 ofzo. Je kunt beter voor een beeldscherm gaan van 1920x1080 want meneer wilt gamen. Het beeldscherm wat ik had vind ik beter hogere resolutie, lagere prijs, iets groter meestal vinden ze dat geen probleem en het is iets goedkoper.

Groetjes,

Meer40

maar geen DVI. Dus mindere beeldkwaliteit. De noodzaak voor het gebruik van verloopstekkers. Allemaal niet fijn. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik een vga monitor had gekocht, een jaar of 4 geleden. En dat was toen DVI nog niet zo vaak gekozen werd. (ja: moet nodig voor een nieuwe kijken)
En 1920x1080 vraagt nogal wat van de videokaart. De vraag is of het wel realistisch is om met een HD5770 op die resolutie te gamen.

Ik heb zelfs met een 4670 gespeeld op een resolutie van 1920x1080 dus daar ben ik het niet mee eens. En een 5770 is een prima kaart later zou hij zelfs nog een videokaart erbij kunnen zetten. Hij zal hier later spijt van krijgen denk ik en verloopstekkers lijkt mij geen probleem. Ik heb zelf ook een vga aansluiting op mijn monitor gewoon top kwaliteit het is een 24'' van samsung nog geen jaar oud. Ik speel trouwens cod modern warfare 2 met een 4770 op 1920x1080 is niet het minste game. Dus die videokaart moet dat wel trekken.

Groetjes,

Meer40

Tja hij moet de keuze maken.
Ik zou liever een iets betere Asus nemen, dan een iets grotere+hogere resolutie Acer.
Hij heeft in elk geval de voors en tegens. Het is aan de TS :)

Ik weet alleen maar dat ik erge spijt heb dat ik geen dvi-monitor heb gekocht.

heel erg bedankt voor de reacties :thumb:

jullie systemen lijken best op elkaar alleen de edit 2 van marsmannetje is wel iets beter( geloof ik).
meer40 en marsmannetje: Dankjewel dat jullie tijd voor mij hebben vrijgemaakt om een systeem samen te stellen.
ik ga liever voor kwaliteit en een erg hoge resolutie vind ik ook niet zo belangrijk.
een 2de videokaart heb ik ook liever niet want ik ben van plan om een splinternieuwe pc te kopen binnen een paar jaar.
nog een vraagje waarom een stereo set van 40 euro?

U zij in uw eerste post dat u ook boxen nodig had.

Groetjes,

Meer40

idd.
Je kan ook boxjes van 10 euro kopen
5.1 boxen van 50-60 euro
of geen boxen. Het is aan jou :p
Wat wil je dus?

hmm boxen van 10euro vind ik wel meer dan genoeg :P

Laatst bewerkt:
Je hebt een budget van 1000 euro, dan noem je expliciet dat je o.a. muziek wilt gaan luisteren. En dan kies je voor boxjes van 10 euro? Ehm... :p
Nouja, het is aan jou he ;)

En zelfs als het niet zo goed onder je bureau past, kan je de subwoofer ook ergens anders plaatsen. De subwoofer geeft alleen de allerlaagste tonen aan, waardoor het menselijk oor niet kan horen waar de subwoofer staat. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het toch wat mooier klinkt als de subwoofer tussen je frontspeakers staat, en dat de het niet in een hoek staat. Dit zorgt ervoor dat de lage tonen te nadrukkelijk worden, wat na een tijdje vermoeiend wordt. Een subwoofer is wel chill hoor. Zo is het geluid realistischer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan