Full HD op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

snakez

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
Hallo,

ik had even een vraagje, omdat ik er zelf totaal niet uitkom.
Recent heb ik een nieuwe computer + beeldscherm gekocht. Nu wil ik graag een film kijken op Full HD kwaliteit, maar het lijkt erop alsof dat niet werkt:confused:.
Ik heb al verschillende formaten films gedownload full hd 1080p .MKV ( 17GB) en .AVI ( 8GB), maar als ik bijv. bij andere mensen op hun laptop kijk ( ook full hd) lijkt het beeld veel strakker, en ook als ik bijv. een normale DVD brand en in een normale breedbeeld tv afspeel is het beeld ook veel strakker.

Mijn sys specs zijn:

Scherm: iiyama prolite E2407HDS ( 1920 * 1080 Full HD -- 24 inch -- Zit een HDMI aansluiting op + DVI )

Pc:

Processor: Quad core Q6600
Moederbord: Asus P5Q pro
Video kaart: Evga geforce GTX 280 ( 1 GB DDR 3 )
Op die videokaart zitten 2 DVI aansluitingen + een soort van ?S-video aansluiting?

Wat moet ik doen om mijn optimale Full HD kwaliteit te behalen? Of moet ik nog een upgrade doen?

Mvg,

Sanjaya

Goedemorgen,

Ik denk dat de beste optie is om een verloopje vanaf videokaart naar hdmi te halen en dan met hdmi kabel op de monitor aansluiten.
Hier staan er een aantal verloopjes

Modag

Laatst bewerkt:
Maar zou mijn beeldkwaliteit wel verbeteren dan?

Omdat een verloopje meestal gewoon ervoor zorgt dat je de juiste aansluiting hebt.

Mvg,

Sanjaya

Hoi,

Je beeld zal er zeker mooier mee worden of op je scherm moet je ook dvi aansluiting zitten dan kan je natuurlijk gewoon dvi-dvi .

Modag

Hoi,

ja maar zo is de situatie nu Dvi - Dvi, dus zou het met een converter HDMI beter worden?

Mvg,

Sanjaya

Hoi,

Nee eigenlijk denk ik dat je daar het verschil niet mee gaat merken.

Modag

Hoi,

Ik zit gewoon even mee te denken hoor dus ik vraag gewoon even wat zo in me op komt
je resolutie goed ingesteld en met welk programma speel je films af.
Draai zelf met een voorganger van je de B2403 ws en mij beeld is wel goed
Modag

Laatst bewerkt:
Resolutie ingesteld op 1920 * 1080

De nieuwste driver updates geinstalleerd.

Me pc draait op Vista Ultimate, meestal speel ik af met windows media player of Bs player voor . AVI bestanden en die . MKV bestanden met zo'n codec pack oudere versie windows media player

Hoi,

Ik weet niet of het echt veel uit maakt maar ik gebruik voor films power dvd, wederom denk gewoon even mee.

Modag

Ja klopt,

maar .Avi en .MKV herkend power DVD niet:confused:

Mvg,

Sanjaya

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan