Full HD pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hoi.
Wij hebben nu een oude DVD-speler staan en een oude P3-pc. Dat is niet echt meer iets om meer mee aan te komen in het HD-tijdperk (hoewel die P3 op 1024/*786 toch nog wel mooi kwaliteit geeft op onze Bravia, maar dat zal wel iets te maken hebben met een of ander onderdeel ergens (waarschijnlijk in de tv) die goed kan upscalen).
Onze Bravia kan full HD 1080p, en we willen dus ook een pc die dat kan afgeven.
Ik zie ook af en toe al trailers die worden gestreamd in heel hoog kwaliteit, dus om met de tijd mee te gaan willen we graag dat we gedownloade films, blu-ray en gestreamde media gewoon lekker soepel op 1080p kunnen worden afgespeeld. Met lekker soepel bedoel ik: Als een film gemiddeld 30 frames per second gebruikt, moet die pc dat kunnen bijbenen.
De pc wordt dus als het ware een luxe blu-ray speler.
We hoeven niet per se tv te kunnen opnemen (zou wel leuk zijn, maar is zeker niet noodzakelijk)

Wat zijn daar nu de minimum systeemeisen voor?

By the way, ik heb eens een test gezien waaruit bleek dat AMD's processoren veel minder goed zijn (qua prestaties) dan Intel processors.
Bij die test werden wel vergelijkbare processoren gebruikt, dus dual-core naast dual-core, 2 GHz naast 2 GHz, en van alles, gewoon zo vergelijkbaar als mogelijk.
Misschien moet daar hier nog rekening mee worden gehouden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan