full hd tv niet met tele2 en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Al langere tijd heb ik een abonnement via tele2 (loopt nog tot ergens in 2009) voor o.a. digitale tv. Inmiddels een full hd tv aangeschaft. Sony KDL32W4000 (pas mei 2008 uitgekomen). Een prima tv zo lijkt. Nu dacht ik.......misschien is het mogelijk full hd uitzendingen te ontvangen. Maar ja leek als ik ben, blijk je daarvoor weer allerei toestanden nodig te hebben. Dus tele2 gebeld en gevraagd wat ik daarvoor nodig heb. Blijken zij helemaal geen full hd te ondersteunen/leveren. En helaas zit ik natuurlijk weer lang vast aan zo'n contract (ik weet het ........ ben ik zelf bij maar toch), balen; hoewel ik moet zeggen nooit problemen te hebben met telefoon, internet en digi tv van tele2.
Mijn vraag: " is er een alternatief om naast dit abonnement te gebruiken" ? Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan upc (is geloof ik ook maandelijks op te zeggen), maar conflicteert dat niet met elkaar? Ik denk zelf van niet, omdat upc via de kabel gaat toch?
En is dat naar jullie idee zinvol om te doen? Niet teveel kosten, moet namelijk naast andere abonnement kunnen lopen. Hoe is die kwaliteit? Is full hd duidelijk veel beter dan digitale tv? Wat heb ik er voor nodig?

Graag een reactie; alvast bedankt; ga zelf verder op zoek op het internet, maar is voor mij nogal abacadabra.
 
Al es gedacht aan HD via de satelliet?
Wat je nodig hebt is: HD ontvanger, LNB, kabel en volgens mij een abbo op het HDcontent van CanalDigitaal, al weet ik het laatste niet zeker ...
 
Full HD (1080p) is 5x scherper beeld dan DVD.

UPC heeft voor dacht ik 22 euro p/mnd een HD pakket en daar zit dan ook een HD decoder/recorder in bruikleen bij inbegrepen.

Alleen is het zenderaanbod met HD uitzendingen nog zeer beperkt.

Succes d'rmee
 
Whittey: Even nagezocht maar dat satelietverhaal gaat wel erg prijzig worden naast mijn al bestaande abonnement.

Speedlimit: Inmiddels upc mogelijkheden ook gevonden; ziet er dacht ik wel goed uit. Ik zal ze morgen eens bellen. Bedankt beiden voor de reactie! Wordt 30 euro activatie en 13 euro per mnd abonn. Moet lukken!
 
upc

Ik heb ook een contract met tele2 tot 2009.
Ik ben afgelopen vrijdag bij UPC langsgeweest, is nu een actie,de eerste 3 maanden 9 euro per maand,daarna 13 euro en geen activeringskosten.
Ik kreeg meteen de tuner mee en kijk nu het EK in HD.
En het is per maand opzegbaar.
 
Hoi Pifra

Ben jij bij zo'n upc center langs geweest? Ik woon in dordrecht en de dichtsbijzijnde is geloof ik Rotterdam. Is natuurlijk geen probleem. Maar jij schrijft dat je een tuner meegekregen hebt. Bedoel je een mediabox? Ik heb upc wel gebeld, maar het zou zo'n twee weken gaan duren voordat ik dat apparaat in bezit heb. Kijk als ik alleen die maar die tuner moet ophalen en gelijk full hd kan kijken vind ik het best. En kan ik dan tele2 en dat apparaat van upc allebei aangesloten laten?
 
upc

Ja,ik heb de mediabox opgehaald in Almere,was snel geregeld en meteen geactiveerd.
Je kunt ook voor een box kiezen met een harde schijf er in,die is geloof ik 13 euro.
Het aansluiten gaat via je normale cai aansluiting,splitter (niet meegeleverd) er tussen in zetten en het meegeleverde hdmi kabeltje aansluiten.Dus helemaal buiten je tele 2aansluiting om dus daar heb je geen last van.
Het installeren en instellen ging vrij gemakkelijk.
 
Pifra,

Zo dat lijkt me mooi! Bedankt voor de tip!!!!
Ik probeer morgen dan maar even in Rotterdam langs te gaan. Zodra ik aangesloten ben laat ik het weten.
Nogmaals bedankt.
 
Gisteren (maandag 9 juni) 's middags nog even snel naar zo'n upc center in R'dam geweest. En jawel 's avonds Ned-IT in HD kwaliteit bekeken. Echt fantastisch! Wel gelijk enorm verwend. Digitaal gewoon is een heel stuk minder en maar niet te spreken over gewone analoge tv.
Ik heb wel andere bekabeling moeten halen en heb de mediabox direct in de meterkast (na een verdeler) aangesloten. Op de wandcontactdoos in de huiskamer kwam het signaal niet door, ook niet met de "oude" coaxkabel. Probleem nu opgelost. Ik ga de komende maanden maar eens goed vergelijken. Kan inderdaad maandelijks opzeggen.
 
Hiep piep hoera

net gebeld en Tele 2 lanceert HD-tv in januari 2009.
We krijgen dan een andere decoder met meer mogelijkheden.
In maart komrt de kabel vrij en dan gaan de profiders komen met sterke gereduceerde prijzen ( = de verwachting)
Dus niet knoeien met splitters, adapters of een of ander abonnement, maar nog 4 maand geduld en je heb via TELE2 HD-TV

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Welkom,

Topics uit 2008 zijn niet actueel meer. Derhalve hoeft daar niet meer op gereageerd te worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan