Full image background

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Iris,
Het leek wel of je van de aardbodem verdwenen was, maar ik zag je gelukkig bij een ander topic opduiken. :)

Ik maak maar even van de gelegenheid gebruik om je nog even te wijzen op m'n reactie nr. 18 hierboven, waarin een boekje van een bladzij of 80 voor je klaar ligt om de Marjanne Timmer-website compleet op orde te krijgen.
  • Niet alleen de oplossing voor het meeschalende background-img, maar ook nog een serie andere suggesties zitten er in.
Misschien was 't aan je aandacht ontsnapt (het zat net in de tijd van de wachtwoorden-wissel van helpmij).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

hoi CSSHunter,

ik had me even niet meer op het bouwen van websites gestort, te druk met andere dingen, maar ik heb nu weer wat vragen voor liggen. Dus ja, ik struin ook al mijn andere vragen eens even af......

Waanzinnig wat je hebt gemaakt. Helemaal geweldig. Ik hoop een dezer dagen eens rustig het geheel door te kunnen nemen en zo bijvoorbeeld antwoord te vinden waarom zo'n full image background niet schaalt bij andere compu's. Marjanne verdwijnt nl bij kleinere schermen achter de containers. Niet mooi. Ik overweeg om de hele achtergrond maar weg te halen, maar dat is zo zonde. Maar, ik ga eerst jouw fantastische werk doornemen en daar zal vast het antwoord wel instaan.

Thanks!!!!

Iris

reisverslag, doel bijna bereikt.

hoi,

hadden we CSShunter al voor president genomineerd? Wat een geweldig document, het reisverslag. Best ingewikkeld, maar eerst doorlezen, dan de diverse versies zelf installeren en dan weer de herkenning opzoeken van dat wat je hebt gelezen.
Wel nog 1 vraag: als ik alles in DW heb geplaatst (de HTML-versie) dan staan de benen nog rechts en de menubalk links (dus buiten de container). Als je echter de pagina proefdraait in Firefox of Safari, dan staat alles netjes. Bijzonder. Hiervoor nog een gouden tip of me er gewoon niet druk om maken.

grt

Iris

Hoi Iris,
Ik word er verlegen van ...

De gouden tip is eigenlijk: geen Dreamweaver gebruiken! :p (in elke geval niet afgaan op de DW-ontwerp-weergave)

• De ontwerp-weergave in WhatYouSeeIsWhatYouGet-editors is vaak onbetrouwbaar: WhatYouSeeIsWhatYouDontGet.
  • Het schijnt dat de laatste versie van DW het in het algemeen behoorlijk doet, maar ik kan me voorstellen dat het DW niet lukt met onze gecompliceerde positionering van de verschillende elementen.

Dus inderdaad: niet druk over maken, als de pagina valid code heeft en het in het echt goed doet in alle browsers. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

hoi,

niets is wat het lijkt dat het is. DW is dus net het echte leven....... ;-)

Ben weer lekker aan het analyseren. Wat heb je gedaan, snap ik dat etc.
Ben nu bezig met de php-versie. Is deze nu ook geschikt voor Wordpress? Moeten de 'include-....htm dan geen php pagina's worden? Ik heb al eens een wordpress-site gemaakt en daar koppelde je index.php dus aan alles wat .php was.
En, wat heel bijzonder is: als ik de pagina open met Safari dan is alle prima. Als ik deze open met Firefox dan moet ik een programma kiezen. Funny..

Verder nu niet zoveel te zeuren. Ik ga lekker verder. Ook op reis door het reisverslag van CSS. Ingewikkeld traject maar zeer leerzaam!

thanks

Iris

Hoi Iris,
Moeten de 'include-....htm' dan geen php pagina's worden?
Nee hoor, hoeft niet (zolang er geen php-opdrachten in het fragment zelf zitten; dat zou ook nog kunnen; maar is hier niet het geval).

• Als je zo'n fragment maar als txt-bestand opslaat, kan je 't zelfs elke extensie geven die je wilt.
  • Dus als je een fragment noemt: fragment01.iris,
    en dat opvraagt met <?php include("toebehoren/fragment01.iris"); ?>,
    dan werkt het ook! :)
  • En van alles .php maken is ook niet verboden, als de include-link maar overeenstemt.

============
Als ik deze open met Firefox dan moet ik een programma kiezen. Funny..
Ja, klopt. Als je een lokale php-pagina met Firefox wil openen, dan gaat dat niet. *)
  • Firefox denkt zeker: "PHP? Dat kan ik hier niet openen. Dus zoek maar mooi een ander programma!". :p
  • Terwijl bv. Safari denkt "Ach, de PHP doet het hier niet. Nou, jammer, dan doe ik maar alsof het gewone html is!" :rolleyes:
    (en vertoont vervolgens de includes er niet bij, wat in een aantal gevallen danig verfomfaaide pagina's oplevert).

Er wordt heel wat afgedacht door die browsers!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

O! Even overheen gelezen... :shocked:
Is deze nu ook geschikt voor Wordpress?
Tsja, in principe wel. Maar Wordpress houdt er een eigen CMS op na met eigen templates, en of/hoe mijn fabricaat in Wordpress kan komen ... geen flauw idee. Waarschijnlijk zou je dan een eigen template (bestaande uit diverse php-fragmenten enzo) moeten maken, dat dan deel kan uitmaken van de opzet van het Wordpress-CMS.

En dat is helemaal niet zo eenvoudig, zegt de wereld van Google. Want niet alleen het design met css moet aangepast worden, ook de inwendige structuur van Wordpress. *)
Voordat je dat doorhebt ben je wel een paar dagen verder ... dat is een leerproces op zich (heb ik me nooit aan gewaagd).

Maar misschien zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben, en kunnen vertellen dat het best meevalt.
Is dat zo, en welke achtergrondkennis heb je daar precies voor nodig?

NB: met deze vragen zou het een topic in de CMS-afdeling van het forum moeten worden, want dan verlaat je Dreamweaver.

En: Wordpress-geschiktheid zat niet in het Programma van Eisen voor deze vraag! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Op de Marjanne-site zit nu een bepaalde structuur met <div>'s, maar Wordpress heeft heel andere <div>'s! Ga je daar zomaar de Marjanne-<div>'s in zetten, dan stort het hele Wordpress-CMS in elkaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan